Het reglement van de klusjesdienst wordt aangepast. De aanpassingen zijn in het geel aangebracht in de bijlage.
Onderstaande zaken worden aangepast:
Elke nieuwe aanvraag wordt chronologisch behandeld. Wanneer de cliënt voor het eerst beroep doet op de klusjesdienst, gaat de maatschappelijk werker van de Thuishulp De Wissel op huisbezoek bij de aanvrager. De maatschappelijk werker voert een sociaal onderzoek en gaat daarbij na of de cliënt voldoet aan de voorwaarden om gebruik te maken van de klusjesdienst. Wanneer de cliënt daarna nogmaals beroep doet op de klusjesdienst volstaat een eenvoudige aanvraag via telefoon, email of loketbezoek. Voor alle vragen en problemen neemt de aanvrager contact op met Thuishulp De Wissel.
Bij overschrijding van de capaciteit van de klusjesdienst (maximaal 80 klanten) wordt een wachtlijst aangelegd waarin voorrang geven wordt aan de meest zorgbehoevenden. Thuishulp De Wissel beslist over de graad van zorgbehoevendheid op basis van sociaal onderzoek.
Soort klusjes
De klusjesmedewerker voert kleine klusjes uit zoals beschreven in artikel 7. De klusjeshulp is beperkt tot het afgesproken werk. Bijkomende klusjes moeten steeds vooraf aangevraagd worden bij Thuishulp De Wissel. In bijlage 1 ‘Taken’ vindt u de lijst van toegestane en niet-toegestane klusjes.
Tijdens de zomermaanden heeft tuinonderhoud prioriteit. Andere klusjes worden indien mogelijk uitgesteld tot in de winter. Niet groentaken worden enkel uitgevoerd als er ruimte is in de planning van de klusjesman en buiten het hoogseizoen (in de wintermaanden)
Bij dringende klusjes kan doorverwezen worden naar een andere dienst of zelfstandige.