Het verslag van de gemeenteraadszitting van 6 februari 2023 wordt ter goedkeuring voorgelegd. Het audiovisuele zittingsverslag kan u bekijken via deze link. De raadszitting start op 00:01:51 en eindigt op 01:10:10.
Het verslag van de gemeenteraadszitting van 6 februari 2023 wordt goedgekeurd.
Inleiding
De Vlaamse Regering stelt via het Regiodecreet een proces voorop waarbij via het vastleggen van referentieregio's meer coherentie wordt gebracht in de zogenaamde huidige intermediaire structuren die werden opgericht om bovenlokale problematieken aan te pakken. Het nieuwe decretale kader moet ervoor zorgen dat de zogenaamde verrommeling aan banden wordt gelegd. Mirom Roeselare toont via deze gemotiveerde aanvraag tot afwijking aan dat de specifieke uitzondering voor afvalintercommunales voor haar niet dienstig is en vraagt aan de Vlaamse Regering om een afwijking te krijgen die haar toelaat om ook na 2036 met de huidige vennoten verder te werken.
Mirom Roeselare
In de aanvraag tot afwijking wordt de organisatie en dienstverlening van de afvalintercommunale uitgebreid weergegeven.
Het staat vast dat een onverkorte toepassing van de indeling van de 12 deelnemende gemeenten in Mirom Roeselare in de vooropgestelde referentieregio's tot gevolg heeft dat de gehele werking van het intergemeentelijk samenwerkingsverband volstrekt ontwricht wordt. Het rechtmatig belang om zich te richten tot de Vlaamse Regering met de aanvraag tot een afwijking staat dan ook buiten kijf.
Aanvraag tot definitieve afwijking conform artikel 7 §2 Regiodecreet
Algemeen
Conform artikel 7§2 van het Regiodecreet wenst Mirom Roeselare, via beslissing van haar Algemene Vergadering een aanvraag in te dienen tot definitieve afwijking van de principes van Regiovorming. Het is immers duidelijk dat deze principes niet compatibel zijn met de essentie van de succesvolle en duurzame samenwerking die binnen Mirom Roeselare wordt vormgegeven. Mirom Roeselare heeft sinds 1973 alles in het werk gesteld om met de 12 deelnemende gemeenten een afvalbeleid te creëren op basis van twee leidende principes: uniforme samenwerking en solidariteit.
Uniforme werking
Mirom Roeselare benadrukt in de aanvraag tot afwijking dat zij gekend staat voor haar uniforme werking binnen haar werkingsgebied. Deze uniforme werking uit zich onder meer in het algemeen preventie- en sensibiliseringsbeleid, het gebruik van dezelfde afvalzakken met een uniform tarief, de gesolidariseerde inzameling van afval, de uniforme verwerking van restafval, en een globale aanpak van openbare netheid. Een opdeling in verschillende referentieregio's stelt een einde aan deze uniforme werking. In de aanvraag tot afwijking wordt verder ingegaan op verschillende elementen binnen de dienstverlening van Mirom Roeselare gekenmerkt door deze uniforme werking in de 12 deelnemende gemeenten:
Mirom Roeselare argumenteert dat het opdelen van de afvalintercommunale er de facto toe leidt dat het uniforme afvalbeleid van die gemeenten komt te vervallen en terug naar af wordt gestuurd. Indien de regiovorming het huidig afvalbeleid een halt zou toeroepen in 2036, ondermijnt men jarenlange inspanningen om voor alle deelnemende gemeenten solidaire en uniforme samenwerking te creëren. Hierdoor wordt totale (rechts)onzekerheid gecreëerd.
Organisatorisch
Mirom Roeselare staat ook stil bij de organisatorische en bestuurlijke gevolgen die gepaard gaan met eventuele uittredingen van deelnemende gemeenten. De onverkorte implementatie van de principes van Regiovorming draagt volgende nefaste gevolgen met zich mee:
Economische, financiële en fiscale overwegingen
Lopende engagementen
In het licht van de vooropgestelde conformiteitsdatum van 31 december 2036 dient Mirom Roeselare te wijzen op verschillende lopende engagementen die deze vooropgestelde termijn overschrijden.
Besluit
Tegenover de overwegingen inzake de duurzame, solidaire en uniforme samenwerking binnen Mirom Roeselare wordt een nieuw decretaal kader geplaatst dat als doelstelling heeft om voornamelijk op bestuurlijk vlak de zogenaamde verrommeling te beëindigen. Echter miskent deze doelstelling volstrekt het gedane werk dat binnen de afvalintercommunale werd uitgevoerd en dat nog in de steigers staat, waardoor het buiten kijf staan dat Mirom Roeselare als intergemeentelijk samenwerkingsverband onmogelijk kan inpassen binnen de principes van de regiovorming én waardoor de definitieve afwijking van het Regiodecreet de enige juiste oplossing vormt.
De raad verleent goedkeuring aan de punten op de agenda van de algemene vergadering van Mirom van 28 maart 2023 en de daarbij horende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten :
Voor de algemene vergaderingen van Mirom werd Heidi Coppenolle aangesteld als vertegenwoordiger en Dominique Cool als plaatsvervangend vertegenwoordiger.
Een afschrift van deze beslissing wordt verstuurd naar Mirom, Oostnieuwkerksesteenweg 121, 8800 Roeselare, info@mirom.be.
Het lokaal bestuur werkt op verschillende diensten samen met vrijwilligers, die een divers takenpakket hebben. Veelal is zowel de taakinhoud als de honorering historisch gegroeid en geworteld. Met respect voor de bestaande werking wil het lokaal bestuur een overkoepelend vrijwilligersbeleid uitwerken, waarbij waardering en duidelijkheid centraal staan.
Dit vrijwilligersbeleid treedt in werking vanaf 1 april 2023.
Decreet lokaal bestuur
ALGEMEEN
VRIJWILLIGERS WORDEN NAAR VERGOEDING EN RETURN INGEDEELD IN 3 GROTE CATEGORIEEN
SPECIFICATIE VAN DE VERGOEDINGEN
WAARDERING
INWERKINGTREDING
Dit vrijwilligersbeleid treedt in werking vanaf 1 april 2023.
Het vroegere AVEVE gebouw, gelegen in de Boezingestraat 37 te 8920 Langemark-Poelkapelle, staat leeg. Een nieuwe bestemming binnen de gemeente is niet voorzien, daarom wordt voorgesteld om het gebouw te verkopen.
Het schattingsverslag van 19/05/2022 voor de verkoop van dit gebouw werd opgemaakt door landmeter D'hallewin GVC en in bijlage toegevoegd.
Bepalingen in verband met de verkoop en de voorwaarden:
- Beschrijving van het goed: handelshuis gelegen in de Boezingestraat 37 te langemark-Poelkapelle, gekend ten kadaster sectie H - perceelnummer 0531/02RP0000 en een deel van een perceelnummer 0532Y2P0000, met een oppervlakte van 31 are en 36 ca;
- Wijze van verkoop: openbare verkoop via het notarisplatform Biddit. De verkoopprocedure en de voorwaarden zullen ook voldoende bekendgemaakt worden via de gemeentelijke informatiekanalen;
- Reden verkoop: leegstand en geen nieuwe bestemming in de gemeente;
- Verkoopsvoorwaarden: een instelprijs (=minimum prijs van eerste bieding) van € 653.000. De uiteindelijke verkoopprijs wordt vastgelegd op minstens € 725.000 (de waarde vermeld in het schattingsverslag).
De overeenkomst "opdracht tot tekoopstelling - Online verkoop" werd als bijlage toegevoegd. In deze overeenkomst wordt de opdracht van notaris Ellen Vanslambrouck omschreven. In bijlage werden ook de verkoopsvoorwaarden voor online verkoop op biddit.be opgenomen. Het forfaitair kostenpercentage, zoals bepaald in artikel 25 van de algemene verkoopsvoorwaarden, is ten laste van de koper. Het saldo bij afrekening, na verrekening van het forfaitair kostenpercentage, is ten laste van de verkoper.
Decreet over het lokaal bestuur.
Omzendbrief KB/ABB 2019/3 over de transacties van onroerende goederen door lokale en provinciale besturen en door besturen van de erkende erediensten.
De gemeenteraad keurt de "voorkoopswaarden Biddit" en de "opdracht tot tekoopstelling" goed. Beide overeenkomsten zijn toegevoegd in bijlage.
Het betreft de openbare verkoop van het handelshuis gelegen in de Boezingestraat 37 te 8920 Langemark-Poelkapelle. Het perceel is kadastraal gekend als Sectie H, perceelnummer 0531/02RP0000 en een deel van een perceelnummer 0532Y2P0000, met een totale oppervlakte van 31 are en 36 ca.
De gemeenteraad beslist om de openbare verkoop te organiseren via het notarisplatform Biddit met een instelprijs (=minimum prijs van eerste bieding) van € 653.000. De uiteindelijke verkoopprijs wordt vastgelegd op minstens € 725.000 (de waarde vermeld in het schattingsverslag).
Notaris Ellen Vanslambrouck wordt aangesteld om de openbare verkoop te organiseren via Biddit en de verkoopakte te verlijden.
CVBA De Mandel wenst gronden gelegen langs de Wilgenlaan en Eikenlaan in het Populierenhof te Langemark-Poelkapelle kosteloos over te dragen aan de gemeente Langemark-Poelkapelle voor opname in het openbaar domein.
De heer Alain Maricou, commissaris bij de afdeling Vastgoedtransacties van de Vlaamse overheid, werd aangesteld voor de opmaak van de akte kosteloze grondafstand ten voordele van de gemeente Langemark-Poelkapelle. Hij vraagt de gemeenteraad om de ontwerpakte goed te keuren.
Hierna volgt de geografische en kadastrale beschrijving van de onroerende goederen die opgenomen zijn in de kosteloze grondafstand:
GEMEENTE LANGEMARK-POELKAPELLE - EERSTE AFDELING
1/ Een perceel grond - zijnde lot 1 -, gelegen nabij ‘Wilgenlaan’, gekadastreerd volgens recent uittreksel uit de kadastrale legger als plein, sectie A - nummer 1001/A8 P0000 met een totale oppervlakte volgens kadaster van negen are negentien centiare (9a 19ca), KI: drie euro (€ 3,00).
2/ Een oppervlakte van achttien centiare (18ca) grond, - zijnde lot A - gelegen nabij ‘Wilgenlaan’, te nemen uit een perceel, gekadastreerd volgens recent uittreksel uit de kadastrale legger als grond, sectie A - nummer 1001/R3 P0000 met een totale oppervlakte volgens kadaster van vier are drieëntwintig centiare (4a 23ca), met gereserveerd individueel perceelsidentificatienummer A 1001 D 8 P0000, KI: vier euro (€ 4,00)
3/ Een oppervlakte van twaalf centiare (12ca) grond, - zijnde lot B - gelegen nabij ‘Wilgenlaan’:
met gereserveerd individueel perceelsidentificatienummer A 1001 E 8 P0000.
De gemeenteraad aanvaardt de kosteloze grondafstand, zoals omschreven in de toegevoegde ontwerpakte, om deze in te lijven bij het openbaar domein van de gemeente Langemark-Poelkapelle.
De gemeenteraad verklaart de grondafstand van openbaar nut gezien de bestemming als rijweg.
De gemeenteraad keurt de ontwerpakte kosteloze grondafstand, zoals gehecht aan dit besluit, van CVBA De Mandel aan de gemeente Langemark-Poelkapelle, opgemaakt door de heer Alain Maricou, commissaris bij de afdeling Vastgoedtransacties, goed.
Ouders van Verongelukte Kinderen (OVK) wenst steden en gemeenten te betrekken bij haar strijd voor meer verkeersveiligheid via het project SAVE Steden & Gemeenten.
Aan de hand van het SAVE-charter, zeven doelstellingen gericht op het verhogen van de verkeersveiligheid, wenst OVK lokale besturen blijvend aan te sporen een beter en veiliger mobiliteitsbeleid te voeren. Dit in het bijzonder op plaatsen waar kinderen en jongeren vaak aan het verkeer deelnemen, opdat er geen (jonge) verkeersslachtoffers zouden vallen.
Het project wil in SAVE-gemeenten een verkeersveiligheidscultuur doen ontstaan die er niet alleen voor zorgt dat de verkeersveiligheid verhoogt, maar ook de verkeersleefbaarheid.
Het SAVE-charter Steden & Gemeenten bestaat uit zeven SAVE-doelstellingen die een grotere veiligheid beogen voor elke weggebruiker en voor jongeren en kinderen in het bijzonder:
Het actieplan wordt verder uitgewerkt in overleg met de gemeentelijke commissie openbare werken en verkeer
De gemeenteraad onderschrijft de doelstelling van Ouders van Verongelukte Kinderen-SAVE (OVK-SAVE vzw) om in elke Belgische gemeente een veiligheidscultuur te ontwikkelen én daardoor mee te werken aan een verkeersveilige leefomgeving;
De gemeenteraad onderschrijft dat OVK-SAVE vzw de gemeente wil betrekken bij haar strijd voor meer verkeersveiligheid via het SAVE-charter Steden & Gemeenten op maat van jongeren én kinderen.
De gemeenteraad onderschrijft dat het volledige traject bestaat uit een stappenproces dat de gemeente zal moeten doorlopen wanneer zij zich engageert;
De gemeenteraad onderschrijft dat de eerste stap de officiële ondertekening is van het SAVE-charter. De gemeente engageert zich bijgevolg om op basis van de 7 doelstellingen aan de slag te gaan met het uitwerken van een SAVE-actieplan waarbij het de nodige acties zal ondernemen om tegemoet te komen aan de onderschreven doelstellingen;
De gemeenteraad onderschrijft dat de gemeente zal ondersteund én begeleid worden door de SAVE-coördinator Steden & Gemeenten bij OVK-SAVE vzw.
De gemeenteraad onderschrijft dat de gemeente een symbolische bijdrage levert met betrekking tot het SAVE Steden & Gemeenten-project van 0,01 euro x aantal inwoners, met voor Langemark-Poelkapelle de minimale bijdrage van 100 euro.
De gemeenteraad keurt de ondertekening van het SAVE-charter goed.
In de gemeenteraad van 3 oktober 2022 werd de aankoop van een perceel akkerland te Langemark (1e Afdeling Sectie G nr. 69 X2), toegankelijk zowel vanuit de Boezingestraat als vanuit de Cayennestraat, principieel goedgekeurd. In kader van de ACT-05-Meer groen in de gemeente uit het gemeentelijk meerjarenplan zal dit perceel akkerland bebost worden. Er wordt een samenwerkingsovereenkomst afgesloten met de Bosgroep IJzer en Leie om de bosaanleg te realiseren.
De Bosgroep verbindt zich ertoe om onderstaande deeltaken uit te voeren:
De gemeente geeft de Bosgroep toestemming om de percelen waarop deze overeenkomst betrekking heeft te betreden.
De overeenkomst loopt tot 31/03/2024.
Gemeenteraadsbeslissing van 3 oktober 2022 betreffende de principiële goedkeuring van de aankoop van een perceel akkerland te Langemark (1e Afdeling Sectie G nr. 69 X2), toegankelijk zowel vanuit de Boezingestraat als vanuit de Cayennestraat.
De raad keurt de samenwerkingsovereenkomst betreffende de bosaanleg op het perceel 1e Afdeling Sectie G nr. 69 X2 'Boezingestraat-Cayennestraat' goed.
Op 1 juli 2023 zal de nieuwe woonmaatschappij voor het werkingsgebied Midwest-West gevormd
worden. Langemark-Poelkapelle maakt deel uit van dit werkingsgebied. Overeenkomstig de ontwerpstatuten van de nieuwe woonmaatschappij werd vastgesteld dat voor de gemeente Langemark-Poelkapelle 1 bestuursmandaat wordt voorbehouden in de raad van bestuur van deze
woonmaatschappij.
Overeenkomstig artikel 15 §3 van de ontwerpstatuten van de nieuwe woonmaatschappij, dient elke
voordrager van een bestuursmandaat evenveel kandidaten voor te stellen als het aantal mandaten
waarvoor zij de kandidaten mag voordragen, plus minstens één extra kandidaat. De leden van het
bestuursorgaan, worden dan door de algemene vergadering uit die voorgedragen kandidaten
benoemd. Artikel 4.39/5 §2 van de Vlaamse Codex Wonen van 2021 bepaalt dat ten hoogste 2/3e van de leden
van de raad van bestuur van hetzelfde geslacht mogen zijn. Deze genderdiversiteitsvoorwaarde
indachtig, wordt de gemeente Langemark-Poelkapelle verzocht om zo mogelijk twee kandidaten te willen voordragen met een verschillend
geslacht.
Decreet Lokaal Bestuur, artikel 246
De raad gaat over tot geheime stemming. Het stembureau wordt samengesteld door de voorzitter van de gemeenteraad, aangevuld met de jongste raadsleden : Brecht Bogaert en Tristan Bruynsteen.
De stemming geeft volgende resultaten:
De gemeente Langemark-Poelkapelle draagt dhr Peter Vantomme voor als eerste kandidaat voor de invulling van het bestuursmandaat van Langemark-Poelkapelle in de raad van bestuur van de woonmaatschappij.
De raad gaat over tot geheime stemming. Het stembureau wordt samengesteld door de voorzitter van de gemeenteraad, aangevuld met de jongste raadsleden : Brecht Bogaert en Tristan Bruynsteen.
De stemming geeft volgende resultaten:
De gemeente Langemark-Poelkapelle draagt dhr Dominique Cool voor als tweede kandidaat voor de invulling van het bestuursmandaat van Langemark-Poelkapelle in de raad van bestuur van de woonmaatschappij.
In december 2016 werd door Fluvius een energiezorgplan voor de verschillende gemeentelijke gebouwen opgemaakt. Hierin staan per gebouw een aantal mogelijke energiebesparende maatregelen opgenomen. Het bestuur wenst voor een aantal gebouwen de verlichting aan te passen.
De uitgave voor de opdracht “Aankoop van materiaal voor relighting in gemeentelijke gebouwen” wordt geraamd op € 137.023,07 excl. btw of € 165.797,91 incl. 21% btw.
Het betreft een afname van een raamovereenkomst die door Farys, aanvullende diensten TMVW werd gesloten. De opdracht 'Raamovereenkomst voor het leveren van elektrisch materiaal' werd via openbare procedure gegund.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 140.000,00 niet), en meer bepaald artikelen 2, 6° en 47 §2 die de aanbestedende overheden vrijstelt van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren wanneer ze een beroep doen op een aankoopcentrale en artikel 43.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
Gemeenteraadsbeslissing van 20 april 2020 betreffende de ondertekening van het Burgemeestersconvenant 2030, ook gekend als Covenant of Mayors.
Gemeenteraadsbeslissing van 4 oktober 2021 betreffende de ondertekening van het Lokaal Energie- en Klimaatpact 1.0.
Gemeenteraadsbeslissing van 14 november 2022 betreffende de ondertekening van het Lokaal Energie- en Klimaatpact 2.0.
De opdracht “Aankopen materiaal voor relighting in gemeentelijke gebouwen”, wordt goedgekeurd. De raming bedraagt € 137.023,07 excl. btw of € 165.797,91 incl. 21% btw.
Bovengenoemde opdracht betreft een afname van de raamovereenkomst ‘'Raamovereenkomst voor het leveren van elektrisch materiaal' die via openbare procedure gegund door Farys, aanvullende diensten TMVW.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2023, op budgetcode 0110-00/221000/BESTUUR/GR/0/IP-ACT24 (ACT-24).
In het kader van de opdracht “Ontwerpen en aanleggen van een skatepark” werd een bestek met nr. 20231032 opgesteld door Team Ontspannen.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 82.644,63 excl. btw of € 100.000,00 incl. 21% btw (€ 17.355,37 btw medecontractant).
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 140.000,00 niet).
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
Het bestek met nr. 20231032 en de raming voor de opdracht “Ontwerpen en aanleggen van een skatepark”, opgesteld door Team Ontspannen worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 82.644,63 excl. btw of € 100.000,00 incl. 21% btw (€ 17.355,37 btw medecontractant).
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2023, op budgetcode 0740-00/222000/BESTUUR/GR/0/IP-ACT06 (ACT-06).
De gemeentelijke infrastructuur word al een tijd gratis verhuurd aan verenigingen van Langemark-Poelkapelle. Sinds 1 februari 2023 werd een nieuw reserveringssysteem voor de zalen en lokalen ingevoerd.
Het reglement dient te worden geactualiseerd:
De gemeenteraad keurt het aangepaste reglement op het gebruik van gemeentelijke zalen en lokalen goed.
A.ALGEMENE BEPALINGEN
Artikel 1
Onder bepaalde voorwaarden worden gemeentezalen of -lokalen door het lokaal bestuur Langemark-Poelkapelle ter beschikking gesteld.
B.GEBRUIK
Artikel 2
Het gebruik van gemeentelokalen of –zalen wordt toegelaten voor:
Er wordt een onderscheid gemaakt tussen FUIVEN, COMMERCIËLE ACTIVITEITEN, NIET-COMMERCIËLE ACTIVITEITEN en PRIVEFEESTEN.
LOKALEN : Bovenlokaal De Hazebrug (Sint-Juliaan) | |
Categorie 1 | Gratis |
Categorie 2 | Gratis |
Categorie 3 | € 15 per gebruik |
Categorie 4 | € 25 per gebruik |
LOKAAL : ’t Klasje (Poelkapelle) – zonder keuken | |
Categorie 1 | Gratis |
Categorie 2 | Gratis |
Categorie 3 | € 40 per gebruik |
Categorie 4 | € 130 per gebruik |
ZALEN : Cultuurzaal Den Tap (Langemark) | |
Categorie 1 : |
|
Niet-commerciële activiteiten | Gratis |
Commerciële activiteiten | Gratis |
Fuiven | Gratis |
Categorie 2 : |
|
Niet-commerciële activiteiten | Gratis |
Commerciële activiteiten | Gratis |
Commerciële activiteiten in Sporthal Den Tap | Gratis |
Fuiven | Gratis + waarborg van € 300 |
Megafuiven | Gratis + waarborg van € 500 |
Categorie 3 : | enkel voor niet-commerciële activiteiten |
Minder dan 10 activiteiten per jaar | € 50 per gebruik |
Van 10 tot 20 activiteiten door dezelfde vereniging op jaarbasis | Forfaitair bedrag van € 400 |
Van 20 tot 30 activiteiten door dezelfde vereniging op jaarbasis | Forfaitair bedrag van € 550 |
Meer dan 30 activiteiten door dezelfde vereniging op jaarbasis | Forfaitair bedrag van € 650 |
Categorie 4 : |
|
€ 330 per gebruik. De zaal wordt niet verhuurd voor commerciële activiteiten of fuiven aan categorie 4 |
De laatste weken komen veel bemerkingen over het pikdonker zijn bij het verlaten van de feestzalen wegens het doven van de openbare verlichting. Dit zowel door organisatoren als bezoekers. Als CD&V stellen we voor om enige buitenverlichting te voorzien aan de feestzalen die onafhankelijk werkt van de openbare verlichting om zo toch wat licht te hebben bij het verlaten van de zaal.
CD&V vraagt hieromtrent goedkeuring.
De raad gaat akkoord om aan de gemeentelijke zalen en lokalen extra buitenverlichting te voorzien.
De gemeenteraad neemt akte.