Terug
Gepubliceerd op 22/02/2022

Notulen  Gemeenteraad

ma 21/02/2022 - 19:00 Hybride (raadzaal De Bron of digitaal via teams)

Samenstelling

Aanwezig

Koen Bentein; Lieven Vanbelleghem; Marleen Soete; Robert Barthier; Peter Vantomme; Dominique Cool; Eddy Vanacker; Jean-Marie Callewaert; Jos Meersch; Claudine Muylle; Brecht Bogaert; Leen Louwagie; Nicole Louwagie; Laurent Hoornaert; Doris Dereyne; Tristan Bruynsteen; Dominique Vanpeteghem; Heidi Coppenolle; Dominiek Vancolen

Afwezig

Jan Halewyck; Sabine De Wandel

Secretaris

Dominiek Vancolen

Voorzitter

Koen Bentein

Agendapunten

HD 1.

2022_GR_00023 - Herstellen draaiende werk (molentechnisch) van de Beeuwsaertmolen - Lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Aanvaard

Samenstelling

Aanwezig
Koen Bentein; Lieven Vanbelleghem; Marleen Soete; Robert Barthier; Peter Vantomme; Dominique Cool; Eddy Vanacker; Jean-Marie Callewaert; Jos Meersch; Claudine Muylle; Brecht Bogaert; Leen Louwagie; Nicole Louwagie; Laurent Hoornaert; Doris Dereyne; Tristan Bruynsteen; Dominique Vanpeteghem; Heidi Coppenolle; Dominiek Vancolen
Afwezig
Jan Halewyck; Sabine De Wandel
Secretaris
Dominiek Vancolen
Voorzitter
Koen Bentein

Stemming op het agendapunt

2022_GR_00023 - Herstellen draaiende werk (molentechnisch) van de Beeuwsaertmolen - Lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring
Aanwezig
Koen Bentein, Lieven Vanbelleghem, Marleen Soete, Robert Barthier, Peter Vantomme, Dominique Cool, Eddy Vanacker, Jean-Marie Callewaert, Jos Meersch, Claudine Muylle, Brecht Bogaert, Leen Louwagie, Nicole Louwagie, Laurent Hoornaert, Doris Dereyne, Tristan Bruynsteen, Dominique Vanpeteghem, Heidi Coppenolle, Dominiek Vancolen
Stemmen voor 18
Doris Dereyne, Marleen Soete, Robert Barthier, Peter Vantomme, Dominique Cool, Eddy Vanacker, Claudine Muylle, Jos Meersch, Brecht Bogaert, Leen Louwagie, Nicole Louwagie, Laurent Hoornaert, Tristan Bruynsteen, Jean-Marie Callewaert, Dominique Vanpeteghem, Heidi Coppenolle, Lieven Vanbelleghem, Koen Bentein
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
HD 1.

2022_GR_00023 - Herstellen draaiende werk (molentechnisch) van de Beeuwsaertmolen - Lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

2022_GR_00023 - Herstellen draaiende werk (molentechnisch) van de Beeuwsaertmolen - Lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring
1.

2022_GR_00010 - Verslag van de gemeenteraadszitting van 17 januari 2022 - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Koen Bentein; Lieven Vanbelleghem; Marleen Soete; Robert Barthier; Peter Vantomme; Dominique Cool; Eddy Vanacker; Jean-Marie Callewaert; Jos Meersch; Claudine Muylle; Brecht Bogaert; Leen Louwagie; Nicole Louwagie; Laurent Hoornaert; Doris Dereyne; Tristan Bruynsteen; Dominique Vanpeteghem; Heidi Coppenolle; Dominiek Vancolen
Afwezig
Jan Halewyck; Sabine De Wandel
Secretaris
Dominiek Vancolen
Voorzitter
Koen Bentein

Stemming op het agendapunt

2022_GR_00010 - Verslag van de gemeenteraadszitting van 17 januari 2022 - Goedkeuring
Aanwezig
Koen Bentein, Lieven Vanbelleghem, Marleen Soete, Robert Barthier, Peter Vantomme, Dominique Cool, Eddy Vanacker, Jean-Marie Callewaert, Jos Meersch, Claudine Muylle, Brecht Bogaert, Leen Louwagie, Nicole Louwagie, Laurent Hoornaert, Doris Dereyne, Tristan Bruynsteen, Dominique Vanpeteghem, Heidi Coppenolle, Dominiek Vancolen
Stemmen voor 18
Doris Dereyne, Marleen Soete, Robert Barthier, Peter Vantomme, Dominique Cool, Eddy Vanacker, Claudine Muylle, Jos Meersch, Brecht Bogaert, Leen Louwagie, Nicole Louwagie, Laurent Hoornaert, Tristan Bruynsteen, Jean-Marie Callewaert, Dominique Vanpeteghem, Heidi Coppenolle, Lieven Vanbelleghem, Koen Bentein
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
1.

2022_GR_00010 - Verslag van de gemeenteraadszitting van 17 januari 2022 - Goedkeuring

2022_GR_00010 - Verslag van de gemeenteraadszitting van 17 januari 2022 - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Het verslag van de gemeenteraadszitting van 17 januari 2022 wordt ter goedkeuring voorgelegd. Het audiovisuele zittingsverslag kan u bekijken via deze link. De raadszitting start op 00:04:15 en eindigt op 01:22:10.

Regelgeving: bevoegdheid
8a08e5925082ef9901508532e3490b4d
Regelgeving bevoegdheid
De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 40 en 41 van het decreet lokaal bestuur.
<p>De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 40 en 41 van het decreet lokaal bestuur.</p>

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Het verslag van de gemeenteraadszitting van 17 januari 2022 wordt goedgekeurd.

2.

2022_GR_00014 - Aanstellen van een tweede waarnemend Algemeen Directeur - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Koen Bentein; Lieven Vanbelleghem; Marleen Soete; Robert Barthier; Peter Vantomme; Dominique Cool; Eddy Vanacker; Jean-Marie Callewaert; Jos Meersch; Claudine Muylle; Brecht Bogaert; Leen Louwagie; Nicole Louwagie; Laurent Hoornaert; Doris Dereyne; Tristan Bruynsteen; Dominique Vanpeteghem; Heidi Coppenolle; Dominiek Vancolen
Afwezig
Jan Halewyck; Sabine De Wandel
Secretaris
Dominiek Vancolen
Voorzitter
Koen Bentein

Stemming op het agendapunt

2022_GR_00014 - Aanstellen van een tweede waarnemend Algemeen Directeur - Goedkeuring
Aanwezig
Koen Bentein, Lieven Vanbelleghem, Marleen Soete, Robert Barthier, Peter Vantomme, Dominique Cool, Eddy Vanacker, Jean-Marie Callewaert, Jos Meersch, Claudine Muylle, Brecht Bogaert, Leen Louwagie, Nicole Louwagie, Laurent Hoornaert, Doris Dereyne, Tristan Bruynsteen, Dominique Vanpeteghem, Heidi Coppenolle, Dominiek Vancolen
Stemmen voor 18
Doris Dereyne, Marleen Soete, Robert Barthier, Peter Vantomme, Dominique Cool, Eddy Vanacker, Claudine Muylle, Jos Meersch, Brecht Bogaert, Leen Louwagie, Nicole Louwagie, Laurent Hoornaert, Tristan Bruynsteen, Jean-Marie Callewaert, Dominique Vanpeteghem, Heidi Coppenolle, Lieven Vanbelleghem, Koen Bentein
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
2.

2022_GR_00014 - Aanstellen van een tweede waarnemend Algemeen Directeur - Goedkeuring

2022_GR_00014 - Aanstellen van een tweede waarnemend Algemeen Directeur - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Sinds 1 augustus 2018 is er in alle gemeenten en OCMW's één algemeen directeur voor de beide organisaties. Bij afwezigheid wordt de algemeen directeur vervangen door een waarnemend algemeen directeur. Dominiek Vancolen werd in de gemeenteraadzitting van 28/01/2019 aangesteld als waarnemend algemeen directeur.

Door de langdurige afwezigheid van de algemeen directeur wordt voorgesteld om Glenn Saelens, afdelingshoofd algemeen bestuur, aan te stellen als tweede waarnemend algemeen directeur. Zo blijft de continuïteit van de werking van het lokaal bestuur verzekerd.

Juridische grond

Decreet Lokaal Bestuur, artikel 55 en 166

Regelgeving: bevoegdheid
8a08e59266e23ace0166e3207a6a003a
Regelgeving bevoegdheid
Decreet Lokaal Bestuur
<p>Decreet Lokaal Bestuur</p>

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad stelt Glenn Saelens aan als tweede waarnemend algemeen directeur voor vervanging van de algemeen directeur. 

3.

2022_GR_00012 - Aanpassingen rechtspositieregeling - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Koen Bentein; Lieven Vanbelleghem; Marleen Soete; Robert Barthier; Peter Vantomme; Dominique Cool; Eddy Vanacker; Jean-Marie Callewaert; Jos Meersch; Claudine Muylle; Brecht Bogaert; Leen Louwagie; Nicole Louwagie; Laurent Hoornaert; Doris Dereyne; Tristan Bruynsteen; Dominique Vanpeteghem; Heidi Coppenolle; Dominiek Vancolen
Afwezig
Jan Halewyck; Sabine De Wandel
Secretaris
Dominiek Vancolen
Voorzitter
Koen Bentein

Stemming op het agendapunt

2022_GR_00012 - Aanpassingen rechtspositieregeling - Goedkeuring
Aanwezig
Koen Bentein, Lieven Vanbelleghem, Marleen Soete, Robert Barthier, Peter Vantomme, Dominique Cool, Eddy Vanacker, Jean-Marie Callewaert, Jos Meersch, Claudine Muylle, Brecht Bogaert, Leen Louwagie, Nicole Louwagie, Laurent Hoornaert, Doris Dereyne, Tristan Bruynsteen, Dominique Vanpeteghem, Heidi Coppenolle, Dominiek Vancolen
Stemmen voor 18
Doris Dereyne, Marleen Soete, Robert Barthier, Peter Vantomme, Dominique Cool, Eddy Vanacker, Claudine Muylle, Jos Meersch, Brecht Bogaert, Leen Louwagie, Nicole Louwagie, Laurent Hoornaert, Tristan Bruynsteen, Jean-Marie Callewaert, Dominique Vanpeteghem, Heidi Coppenolle, Lieven Vanbelleghem, Koen Bentein
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
3.

2022_GR_00012 - Aanpassingen rechtspositieregeling - Goedkeuring

2022_GR_00012 - Aanpassingen rechtspositieregeling - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

De gemeente en het OCMW stellen enkele aanpassingen voor op vlak van rechtspositieregeling, zowel voor gemeente als OCMW.

Bij de voorbereiding werd gekeken om de aanpassingen aan de rechtspositieregelingen zoveel mogelijk op elkaar af te stemmen.

  • De aanpassingen aan de rechtspositieregelingen worden voorgelegd aan het managementteam van 14/01/2022.
  • De aanpassingen aan de rechtspositieregelingen zijn onderworpen aan onderhandelingen. Het BOC vind plaats op 18/01/2022.
  • De aanpassingen van de rechtspositieregelingen van het gemeente- en het OCMW-personeel werden voorgelegd voor advies aan het college van burgemeester en schepenen op 07/02/2022.

De rechtspositieregeling van het gemeentepersoneel wordt voor goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad van 21/02/2022.

De rechtspositieregelingen van het OCMW worden ter goedkeuring voorgelegd op de OCMW-raad van 21/02/2022.

Juridische grond
  • het decreet lokaal bestuur
  • het Besluit van de Vlaamse Regering van 7 december 2007 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie, de rechtspositieregeling en het mandaatstelsel van het gemeentepersoneel en het provinciepersoneel en houdende enkele bepalingen betreffende de rechtspositie van de secretaris en de ontvanger van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn
  • de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel en het koninklijk besluit van 28 september 1984 tot uitvoering van de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel
  • Onze tot op heden aangevulde en aangepaste beslissing dd. 31/05/2021 betreffende de rechtspositieregeling voor het ocmw-personeel van Langemark-Poelkapelle
  • De voorstellen tot aanpassing aan de rechtspositieregelingen opgenomen op de bijgevoegde overzichtstabel
  • het meerjarenplan 2019-2024 waaruit blijkt dat de nodige financiële middelen beschikbaar zijn
  • het protocol van het syndicaal overleg van 18/01/2022
  • de bespreking in het managementteam, dd 14/01/2022
Regelgeving: bevoegdheid
8a08e5925082ef9901508532e3490b4d
Regelgeving bevoegdheid
De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 40 en 41 van het decreet lokaal bestuur.
<p>De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 40 en 41 van het decreet lokaal bestuur.</p>

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad gaat akkoord met de voorgestelde aanpassingen aan de rechtspositieregeling van het gemeentepersoneel. De gecoördineerde rechtspositieregeling wordt toegevoegd als bijlage bij dit besluit.

Artikel 2

Deze beslissing is onderworpen aan het algemeen bestuurlijk toezicht en wordt samen met de rechtpositieregeling en de bijhorende adviezen bezorgd aan het Agentschap Binnenlands Bestuur.

4.

2022_GR_00019 - Omgevingsvergunning - Herbouw van 6 sociale woningen in de Tuinwijk - goedkeuring van de rooilijn, de weg, het bestek en de samenwerkingsovereenkomst - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Koen Bentein; Lieven Vanbelleghem; Marleen Soete; Robert Barthier; Peter Vantomme; Dominique Cool; Eddy Vanacker; Jean-Marie Callewaert; Jos Meersch; Claudine Muylle; Brecht Bogaert; Leen Louwagie; Nicole Louwagie; Laurent Hoornaert; Doris Dereyne; Tristan Bruynsteen; Dominique Vanpeteghem; Heidi Coppenolle; Dominiek Vancolen
Afwezig
Jan Halewyck; Sabine De Wandel
Secretaris
Dominiek Vancolen
Voorzitter
Koen Bentein

Stemming op het agendapunt

2022_GR_00019 - Omgevingsvergunning - Herbouw van 6 sociale woningen in de Tuinwijk - goedkeuring van de rooilijn, de weg, het bestek en de samenwerkingsovereenkomst - Goedkeuring
Aanwezig
Koen Bentein, Lieven Vanbelleghem, Marleen Soete, Robert Barthier, Peter Vantomme, Dominique Cool, Eddy Vanacker, Jean-Marie Callewaert, Jos Meersch, Claudine Muylle, Brecht Bogaert, Leen Louwagie, Nicole Louwagie, Laurent Hoornaert, Doris Dereyne, Tristan Bruynsteen, Dominique Vanpeteghem, Heidi Coppenolle, Dominiek Vancolen
Stemmen voor 18
Doris Dereyne, Marleen Soete, Robert Barthier, Peter Vantomme, Dominique Cool, Eddy Vanacker, Claudine Muylle, Jos Meersch, Brecht Bogaert, Leen Louwagie, Nicole Louwagie, Laurent Hoornaert, Tristan Bruynsteen, Jean-Marie Callewaert, Dominique Vanpeteghem, Heidi Coppenolle, Lieven Vanbelleghem, Koen Bentein
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
4.

2022_GR_00019 - Omgevingsvergunning - Herbouw van 6 sociale woningen in de Tuinwijk - goedkeuring van de rooilijn, de weg, het bestek en de samenwerkingsovereenkomst - Goedkeuring

2022_GR_00019 - Omgevingsvergunning - Herbouw van 6 sociale woningen in de Tuinwijk - goedkeuring van de rooilijn, de weg, het bestek en de samenwerkingsovereenkomst - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Project

In de Tuinwijk zal De Mandel 6 sociale huurwoningen herbouwen (nrs. 1-3 en 8-10). De nieuwe woningen volgen hetzelfde gabariet (hoogte, dakhelling) als de resterende woningen. Ze beschikken elk ofwel over een garage (bereikbaar via de appartementen in de Nieuwplaats) of een aangebouwde carport.

De VMSW zorgt voor een heraanleg van het openbaar domein: de groenzone tussen de twee takken van de Tuinwijk krijgt enkele parkeerplaatsen voor bezoekers, een petanqueveld met zitbank en een doorsteek in stapstenen tussen beide doodlopende takken.

De gemeente zal samenwerken met De Mandel en de VMSW om het verbindingspaadje naast de kerk naar de Nieuwplaats heraan te leggen. Hiertoe sluiten alle partijen een samenwerkingsovereenkomst. De raming van het aandeel van de gemeente in de kosten voor de heraanleg van dit pad bedraagt 4761,48 euro excl. BTW. Dit is 40% van het geraamde bedrag.

Mobiliteit

De rooilijn (= grens tussen openbaar domein en private percelen) in de Tuinwijk volgt de voorgevels van de woningen. Doordat de gevels van de nieuwe woningen niet overal samen vallen met de gevels van de te slopen woningen, wordt de rooilijn aangepast.

Deze wijzigingen hebben geen invloed op de rijbaan of voetpaden in de straat. Er blijft een doorsteek voor voetgangers mogelijk tussen beide doodlopende takken van de Tuinwijk. Tussen nrs. 10 en 11 worden 3 parkeerplaatsen voor bezoekers in grasdallen aangelegd.

Er is geen invloed op het netwerk van trage wegen.

Waterhuishouding

De woningen krijgen een intern gescheiden rioleringsstelsel dat aangesloten wordt op de bestaande gemengde riolering in de Tuinwijk.

Nutsvoorzieningen

Er gebeuren enkele lokale aanpassingen aan de nutsleidingen.

Openbaar onderzoek

Tijdens het openbaar onderzoek van 19 januari 2022 tot 17 februari 2022, heeft niemand opmerkingen of een bezwaar ingediend.

Juridische grond
  • de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988
  • het gemeentedecreet van 15 juli 2005
  • het omgevingsvergunningsdecreet van 25 april 2014, i.h.b. artikel 31
  • het omgevingsvergunningsbesluit van 27 november 2015
  • het gemeentewegendecreet van 3 mei 2019
Regelgeving: bevoegdheid
8a08e5925082ef9901508532e3490b4d
Regelgeving bevoegdheid
De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 40 en 41 van het decreet lokaal bestuur.
<p>De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 40 en 41 van het decreet lokaal bestuur.</p>

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad keurt het wegenisontwerp met bijhorende rooilijn goed.

De delen in het paars aangeduid op het plan rooilijnplan van studiebureau BVP worden aan het openbaar domein toegevoegd. De andere delen tussen de oude en nieuwe rooilijn thv. de punten 4-5-6 en de punten 7-8 worden aan het openbaar domein onttrokken om bij het private eigendom van SHM De Mandel gevoegd te worden. De omgevingsvergunning legt als last op dat de ruil van deze delen die na de werken tot het openbaar domein gaan behoren, kostenloos gebeurt ten laste van de bouwheer.

Artikel 2

De gemeenteraad keurt de samenwerkingsovereenkomst met de VMSM en De Mandel goed.

Artikel 3

De gemeenteraad keurt het bestek goed.

Artikel 4

De aanpassingen aan de nutsleidingen worden uitgevoerd op kosten van de aanvrager volgens het bestek en de offertes van de nutsmaatschappijen.

Artikel 5

De aangelegde wegenis, beplantingen en nutsleidingen worden door de aanvrager kostenloos overgedragen naar het openbaar domein, ten laatste voor de definitieve oplevering. De aanvrager levert hiervoor een GRB-conform as-builtplan.

5.

2022_GR_00015 - Reglement straat-, buurt- en dorpsfeesten - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Koen Bentein; Lieven Vanbelleghem; Marleen Soete; Robert Barthier; Peter Vantomme; Dominique Cool; Eddy Vanacker; Jean-Marie Callewaert; Jos Meersch; Claudine Muylle; Brecht Bogaert; Leen Louwagie; Nicole Louwagie; Laurent Hoornaert; Doris Dereyne; Tristan Bruynsteen; Dominique Vanpeteghem; Heidi Coppenolle; Dominiek Vancolen
Afwezig
Jan Halewyck; Sabine De Wandel
Secretaris
Dominiek Vancolen
Voorzitter
Koen Bentein

Stemming op het agendapunt

2022_GR_00015 - Reglement straat-, buurt- en dorpsfeesten - Goedkeuring
Aanwezig
Koen Bentein, Lieven Vanbelleghem, Marleen Soete, Robert Barthier, Peter Vantomme, Dominique Cool, Eddy Vanacker, Jean-Marie Callewaert, Jos Meersch, Claudine Muylle, Brecht Bogaert, Leen Louwagie, Nicole Louwagie, Laurent Hoornaert, Doris Dereyne, Tristan Bruynsteen, Dominique Vanpeteghem, Heidi Coppenolle, Dominiek Vancolen
Stemmen voor 18
Doris Dereyne, Marleen Soete, Robert Barthier, Peter Vantomme, Dominique Cool, Eddy Vanacker, Claudine Muylle, Jos Meersch, Brecht Bogaert, Leen Louwagie, Nicole Louwagie, Laurent Hoornaert, Tristan Bruynsteen, Jean-Marie Callewaert, Dominique Vanpeteghem, Heidi Coppenolle, Lieven Vanbelleghem, Koen Bentein
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
5.

2022_GR_00015 - Reglement straat-, buurt- en dorpsfeesten - Goedkeuring

2022_GR_00015 - Reglement straat-, buurt- en dorpsfeesten - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Het subsidiebedrag wordt opgedeeld in 3 categorieën. 

  • Een straatfeest: 150 euro 

  • Buurt- of wijkfeest: 400 euro 

  • Dorpsfeest: 1.500 euro  

Regelgeving: bevoegdheid
8a80be927d4ff19f017d565997f222e7
Regelgeving bevoegdheid
De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 38 van het decreet lokaal bestuur
<p>De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 38 van het decreet lokaal bestuur</p>

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad is akkoord met het reglement om straat-, buurt- en dorpsfeesten te ondersteunen:

1. Wat

Wie een initiatief ontplooit in een straat, buurt, wijk of dorp binnen grondgebied Langemark-Poelkapelle met het oog op het bevorderen van de sociale contacten binnen een bepaald gebied komt in aanmerking voor een subsidie van het lokaal bestuur Langemark-Poelkapelle.

Onder straat-, buurt- of dorpsfeest verstaan we bijvoorbeeld Kerstfeest, Sint-Maartensfeest, nieuwjaarsreceptie, straatbarbecue, ...

Straatfeest?

Dat is een activiteit voor alle bewoners van de volledige straat of een duidelijk afgebakend deel ervan. Vraag je subsidie aan met minimaal 2 personen die ouder zijn dan 18 jaar en die elk op een ander adres wonen. Het minimaal aantal bezoekers bedraagt 20 personen. 

Buurtfeest?

Dat is een activiteit voor alle bewoners van minstens twee volledige straten, met een extra feestelijk karakter door extra animatie of een speciaal programma. Vraag je subsidie met minimaal 3 personen die ouder zijn dan 18 jaar en die elk op een ander adres wonen. Het minimaal aantal bezoekers bedraagt 80 personen.

Dorpsfeest?

Dat is een activiteit voor alle bewoners gemeente Langemark-Poelkapelle, met een extra feestelijk karakter door extra animatie of een speciaal programma. Vraag je subsidie met minimaal 5 personen, die ouder zijn dan 18 jaar en die elk op een ander adres wonen. Het minimaal aantal bezoekers bedraagt 200 personen.

2. Voorwaarden

  • De initiatiefnemer(s)wonen in Langemark-Poelkapelle.
  • Het evenement gaat door op het grondgebied van Langemark-Poelkapelle.
  • Het evenement richt zich tot alle inwoners uit de straat, buurt, wijk, dorp...afhankelijk van het soort aanvraag.
  • Het evenement is geen organisatie van de gemeente Langemark-Poelkapelle of een professionele organisatie.
  • Het evenement of organisatie mag op geen enkele manier subsidies ontvangen van de gemeente met uitzondering van de kermiscomités.
  • Het evenement is geen privé-feest, schoolfeest, geen feest met een politiek, religieus, filosofisch of zuiver commercieel karakter.
  • Een dorpsfeest is een nieuw initiatief of een nieuw onderdeel van een bestaand programma. Voor alle inwoners van het dorp moet er één moment zijn waarop ze uitgenodigd worden en kunnen genieten van een gratis traktaat.
  • Een aanvraag kan één maal per jaar worden toegekend per organisatie en per straat-, buurt- of dorpsfeest.
  • Je gebruikt het logo van gemeente Langemark-Poelkapelle op jullie promotiemateriaal.
  • Een uitnodiging wordt bezorgd aan Team Ontspannen. Een controlebezoek tijdens het evenement is mogelijk.
3. Hoe aanvragen

Wie?
De organisator van het evenement dient de aanvraag in. Afhankelijk van het soort feest (straat-,buurt-of dorp-) mag het desbetreffende minimaal aantal personen niet onder éénzelfde dak wonen of een bloed- of aanverwantschap hebben tot de derde graad.

Wanneer?
Een straatfeest dien je minimum 2 weken op voorhand in.
Een buurtfeest dien je minimum 4 weken op voorhand in.
Een dorpsfeest dien je minimum 8 weken voor het evenement/activiteit in.

Hoe?
Een volledige aanvraag kan je indienen via het e-loket op www.langemark-poelkapelle.be.

4. Beoordeling
Het college van burgemeester en schepenen beslist binnen de 10 dagen over de aanvaarding van uw aanvraag, op advies van Team Ontspannen. De aanvragers worden via mail of per brief op de hoogte gebracht van de beslissing.

5. Bedrag
Het subsidiebedrag wordt opgedeeld in 3 categorieën.
  • Een straatfeest: 150 euro
  • Buurt-of wijkfeest: 400 euro
  • Dorpsfeest: 1.500 euro
De subsidie is bedoeld om de basisorganisatiekosten te helpen dragen zoals affiches, versieringen, huur materiaal, tent, animatie, ... Lokaal aankopen wordt extra aangemoedigd.

6. Uitbetaling
Voor de uitbetaling dienen de organisatoren binnen de 3 maanden na de activiteit volgende te bezorgen bij het gemeentebestuur:
  • Financiële bewijsstukken zoals kassabonnen, facturen, ...
  • De nodige documenten tot staving van de activiteit zoals uitnodiging, affiche, foto’s, ...
Na gunstige controle wordt de subsidie uitbetaald en dit uiterlijk na 30 dagen. Deze bedraagt 75% van de kosten die werden gemaakt met als maximum het subsidiebedrag van het desbetreffende type feest.

7. Beschikbare kredieten
De toekenning van de bedragen is afhankelijk van de beschikbare kredieten in het meerjarenplan van het lokaal bestuur. Dit reglement wordt goedgekeurd op de gemeenteraad van 21/02/2022 en treedt in werking 1 maand nadien.
6.

2022_GR_00021 - Aanpassing reglement feestmateriaal - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Koen Bentein; Lieven Vanbelleghem; Marleen Soete; Robert Barthier; Peter Vantomme; Dominique Cool; Eddy Vanacker; Jean-Marie Callewaert; Jos Meersch; Claudine Muylle; Brecht Bogaert; Leen Louwagie; Nicole Louwagie; Laurent Hoornaert; Doris Dereyne; Tristan Bruynsteen; Dominique Vanpeteghem; Heidi Coppenolle; Dominiek Vancolen
Afwezig
Jan Halewyck; Sabine De Wandel
Secretaris
Dominiek Vancolen
Voorzitter
Koen Bentein

Stemming op het agendapunt

2022_GR_00021 - Aanpassing reglement feestmateriaal - Goedkeuring
Aanwezig
Koen Bentein, Lieven Vanbelleghem, Marleen Soete, Robert Barthier, Peter Vantomme, Dominique Cool, Eddy Vanacker, Jean-Marie Callewaert, Jos Meersch, Claudine Muylle, Brecht Bogaert, Leen Louwagie, Nicole Louwagie, Laurent Hoornaert, Doris Dereyne, Tristan Bruynsteen, Dominique Vanpeteghem, Heidi Coppenolle, Dominiek Vancolen
Stemmen voor 18
Doris Dereyne, Marleen Soete, Robert Barthier, Peter Vantomme, Dominique Cool, Eddy Vanacker, Claudine Muylle, Jos Meersch, Brecht Bogaert, Leen Louwagie, Nicole Louwagie, Laurent Hoornaert, Tristan Bruynsteen, Jean-Marie Callewaert, Dominique Vanpeteghem, Heidi Coppenolle, Lieven Vanbelleghem, Koen Bentein
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
6.

2022_GR_00021 - Aanpassing reglement feestmateriaal - Goedkeuring

2022_GR_00021 - Aanpassing reglement feestmateriaal - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Tijdens de coronapandemie werd het feestmateriaal gratis uitgeleend aan verenigingen als steunmaatregel.  Het college van burgemeester en schepenen stelt voor om het gratis uitlenen verder te verlengen, ook na de coronapandemie.

Het reglement werd geactualiseerd met vermelding van het beschikbare materiaal en een vergoeding per object bij verlies of beschadiging (conform de nieuwwaarde).

Juridische grond
  • Decreet Lokaal Bestuur
  • Gemeenteraadsbeslissing dd 19 januari 2018 - aanpassing reglement feestmateriaal
Regelgeving: bevoegdheid
8a80be927d4ff19f017d565997f222e7
Regelgeving bevoegdheid
De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 38 van het decreet lokaal bestuur
<p>De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 38 van het decreet lokaal bestuur</p>

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad keurt het aangepaste reglement feestmateriaal goed.

Artikel 1

Het lokaal bestuur Langemark-Poelkapelle is eigenaar van de diverse materialen die zij via de gemeentelijke Uitleendienst gratis verhuurt aan:

  • Erkende verenigingen en feestcomités binnen de gemeente Langemark-Poelkapelle
  • Eigen diensten van het lokaal bestuur
  • Scholen van Langemark-Poelkapelle
  • Aanvragen voor een activiteit met een belangrijke uitstraling die de gemeentegrenzen overschrijdt en/of een bijzonder grote opkomst beoogt van het aantal bezoekers (bv. organisatie Belgisch kampioenschap, groot optreden). 

Het materiaal wordt niet ter beschikking gesteld van particulieren en voor alle activiteiten georganiseerd buiten de grenzen van de gemeente Langemark-Poelkapelle. In uitzondering wordt materiaal uitgeleend aan omliggende gemeentebesturen.

Artikel 2

Het materiaal kan gratis ontleend worden. Een overzicht van het materiaal wordt hieronder opgenomen samen met de bijhorende vergoeding in geval van verlies of beschadiging.

Soort materiaalAantalOpmerkingVergoeding per object bij verlies of diefstal (conform de nieuwwaarde)
Plooitafel (100 x 60 cm)90
193 € 
Klapstoelen620per 50 in kar15 €
Grote tafels 8p (groene poten)70
123 €
Schraagplanken35
100 €
Toogtafels met nadar6
50 €
Nadars (2,5 m)270
88 €
Nadar met C350
100 €
Podiumelementen (2 x 1 m)36
700 €
Spreekgestoelte2
173 €
Spoelbakken (vast in tap)1
100 €
Podium koers1
250 €
Vlaggenmasten20
172 €
Vlag gemeente Langemark-Poelkapelle
Zelf af te halen*15 €
Vlag Europa
Zelf af te halen*15 €
Vlag België
Zelf af te halen*15 €
Vlag Vlaamse Leeuw
Zelf af te halen*15 €
Geluidsinstallatie met versterker, 2 boxen, cd-speler en micro op statief (borg 250 €)1Zelf af te halen*3.614 €
Geluidsinstallatie op wagen1Zelf af te halen*100 €
Beamer (borg 250 €)2Zelf af te halen*350 €
Projectiescherm (borg 50 €)1Zelf af te halen*250 €
Geluidsmeter (borg 250 €)1Zelf af te halen*2.419 €


* Bij het ‘zelf af te halen’ materiaal staat de aanvrager zelf in voor het afhalen en terugbrengen.  De juiste locatie wordt gecommuniceerd door de medewerker van de Uitleendienst.  Voor technisch materiaal wordt voor en na telkens de werking door een medewerker van de gemeentelijke Uitleendienst gecontroleerd.

Artikel 3

De materialen kunnen ten laatste 14 dagen voor aanvang van het geplande evenement aangevraagd worden. Aanvragen minder dan 14 dagen op voorhand worden automatisch geweigerd. De materialen kunnen worden ontleend voor een periode van maximaal 7 dagen per evenement.

De aanvraag wordt schriftelijk of per e-mail (uitleendienst@langemark-poelkapelle.be) ingediend en dit via het ‘aanvraagformulier materiaal’ dat terug te vinden is op de gemeentelijke website. Vanuit de uitleendienst wordt een bevestiging gestuurd. De aanvragen worden prioritair behandeld volgens de datum waarop deze worden ingediend.

Artikel 4

De aanvrager ontvangt bij goedkeuring een orderbevestiging met bij bepaalde artikelen een waarborgfactuur per post of mail. De waarborg moet 8 dagen voor het evenement op rekening van het lokaal bestuur gestort zijn. Er kan niet cash betaald worden. Het toekennen van materiaal gebeurt op basis van beschikbaarheid van eigen personeel en materiaal, zolang de voorraad strekt.

De waarborg wordt teruggestort op het rekeningnummer van de aanvrager binnen de maand na het evenement, na correcte teruggave van het materiaal.

Artikel 5

Behoudens de uitzonderingen die in het overzicht in artikel 2 met een * zijn aangeduid, wordt het gereserveerde materiaal door de technische dienst van het lokaal bestuur gebracht en opgehaald op de afgesproken plaats. De plaats van levering en ophaling is dezelfde.

Het materiaal wordt geleverd tijdens de werkuren en niet op zaterdagen, zondagen en feestdagen. Een uitzondering op deze regel dient uitdrukkelijk toegelaten te worden door het schepencollege. Het gemeentelijk materiaal wordt niet buiten de grenzen van Langemark-Poelkapelle geleverd.

Artikel 6

Het gemeentelijk materiaal kan zowel binnen als buiten gebruikt worden. Indien het materiaal in openlucht gebruikt wordt, is de huurder verplicht de nodige voorzorgsmaatregelen te treffen opdat eventuele schade, diefstal of verlies van de materialen vermeden wordt. 
De huurder dient alle veiligheidsmaatregelen te nemen en de materialen te gebruiken waarvoor ze dienen. De huurder verbindt zich er toe het materiaal in geen geval uit te lenen of te verhuren aan derden.

Artikel 7

Indien de activiteit niet plaatsvindt, brengt de huurder het lokaal bestuur Langemark-Poelkapelle hiervan 7 dagen op voorhand zelf op de hoogte.

Artikel8

Eventuele beschadiging, diefstal of verlies van het materiaal vallen ten laste van de huurder. Het materiaal dient geordend en gepoetst klaar te staan voor ophaling, en dit in dezelfde staat zoals het werd afgeleverd.  Indien dit niet zo is, worden de werkuren van de technische dienst aangerekend (€ 40/uur).
De staat van het materiaal wordt bij het ophalen door de technische dienst gecontroleerd. Ingeval van breuk of verlies, zal de huurder het tarief van nieuwwaarde aangerekend worden (zoals vastgesteld in artikel 2). In geval de materialen kunnen hersteld worden, zullen de herstelkosten worden doorgerekend aan de huurder.

Artikel 9

Het lokaal bestuur zal voor de eventuele vergoedingen, berekend overeenkomst huidig reglement, een factuur opstellen aan de huurder. De betaling gebeurt binnen een termijn van 30 dagen op het rekeningnummer van de gemeente Langemark-Poelkapelle: BE 83 0960 0023 2215.

Artikel 10

Indien blijkt dat een ontlener herhaaldelijk veel meer materiaal bestelt dan dat er daadwerkelijk wordt meegenomen en/of gebruikt, kan er een bedrag tot 250 € worden aangerekend.
Het lokaal bestuur Langemark-Poelkapelle is bevoegd om de reservatie vastgelegd in de ontleenformulieren zonder nadere ingebrekestelling en zonder voorafgaande tussenkomst te beëindigen indien blijkt dat één of meerdere verklaringen van de ontlener onvervulbaar of onjuist zijn of indien een of meerdere vervallen facturen onbetaald zijn gebleven.
Na drie gevallen van schade of verlies waarbij de ontlener aansprakelijk werd gesteld, of bij het manifest niet naleven van het reglement en/of het retributiereglement kan het lokaal bestuur Langemark-Poelkapelle beslissen om de ontlener voor een vast te stellen periode het recht tot aanvragen te ontzeggen.
Het college van burgemeester en schepenen beslist voor ieder van bovengenoemde gevallen over de gepaste sanctie.

Artikel 11

Door het ontlenen van het materiaal verklaart de huurder zich akkoord met het naleven van dit reglement.

Artikel 12

Het lokaal bestuur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor ongevallen of andere schadelijke gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van het ontleende materiaal.

Artikel 13

Eventuele bezwaren die voortvloeien uit dit reglement moeten aangetekend gemeld worden aan het college van Burgemeester en Schepenen. Alle betwiste en niet in dit reglement voorziene gevallen worden door het college van Burgemeester en Schepenen beslecht.

Artikel 14

Dit reglement treedt in werking één maand na de goedkeuring van de gemeenteraad d.d.21 februari 2022.  Door de goedkeuring van het retributiereglement feestmateriaal wordt het voorgaande reglement van 29 januari 2018 opgeheven op het ogenblik van de inwerkingtreding van het goedgekeurd reglement op 21 februari 2022.

7.

2022_GR_00022 - Aanpassing reglement op het gebruik van gemeentelijke zalen en lokalen - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Koen Bentein; Lieven Vanbelleghem; Marleen Soete; Robert Barthier; Peter Vantomme; Dominique Cool; Eddy Vanacker; Jean-Marie Callewaert; Jos Meersch; Claudine Muylle; Brecht Bogaert; Leen Louwagie; Nicole Louwagie; Laurent Hoornaert; Doris Dereyne; Tristan Bruynsteen; Dominique Vanpeteghem; Heidi Coppenolle; Dominiek Vancolen
Afwezig
Jan Halewyck; Sabine De Wandel
Secretaris
Dominiek Vancolen
Voorzitter
Koen Bentein

Stemming op het agendapunt

2022_GR_00022 - Aanpassing reglement op het gebruik van gemeentelijke zalen en lokalen - Goedkeuring
Aanwezig
Koen Bentein, Lieven Vanbelleghem, Marleen Soete, Robert Barthier, Peter Vantomme, Dominique Cool, Eddy Vanacker, Jean-Marie Callewaert, Jos Meersch, Claudine Muylle, Brecht Bogaert, Leen Louwagie, Nicole Louwagie, Laurent Hoornaert, Doris Dereyne, Tristan Bruynsteen, Dominique Vanpeteghem, Heidi Coppenolle, Dominiek Vancolen
Stemmen voor 18
Doris Dereyne, Marleen Soete, Robert Barthier, Peter Vantomme, Dominique Cool, Eddy Vanacker, Claudine Muylle, Jos Meersch, Brecht Bogaert, Leen Louwagie, Nicole Louwagie, Laurent Hoornaert, Tristan Bruynsteen, Jean-Marie Callewaert, Dominique Vanpeteghem, Heidi Coppenolle, Lieven Vanbelleghem, Koen Bentein
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
7.

2022_GR_00022 - Aanpassing reglement op het gebruik van gemeentelijke zalen en lokalen - Goedkeuring

2022_GR_00022 - Aanpassing reglement op het gebruik van gemeentelijke zalen en lokalen - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Tijdens de coronapandemie werden de zalen en lokalen gratis verhuurd aan verenigingen van Langemark-Poelkapelle als steunmaatregel.  Het college van burgemeester en schepenen stelt voor om, ook na de coronapandemie, de gemeentelijke infrastructuur gratis te verhuren aan verenigingen en organisaties van Langemark-Poelkapelle.  De huurprijs voor verenigingen buiten de gemeente en privéhuurders werd aangepast.

Het reglement werd ook geactualiseerd met o.a.:

  • periode voor het aanvragen van een zaal/lokaal
  • betalingswijze en waarborg
  • misbruik en schade
Juridische grond
  • Decreet Lokaal Bestuur
  • Gemeenteraadsbeslissing dd 16 december 2019 - voorstel aanpassing reglement zalen en lokalen
Regelgeving: bevoegdheid
8a80be927d4ff19f017d565997f222e7
Regelgeving bevoegdheid
De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 38 van het decreet lokaal bestuur
<p>De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 38 van het decreet lokaal bestuur</p>

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad keurt het aangepaste reglement op het gebruik van gemeentelijke zalen en lokalen goed.

A.ALGEMENE BEPALINGEN


Artikel 1

Onder bepaalde voorwaarden worden gemeentezalen of -lokalen door het lokaal bestuur Langemark-Poelkapelle ter beschikking gesteld.

B.GEBRUIK

Artikel 2

Het gebruik van gemeentelokalen of –zalen wordt toegelaten voor:

  • Vergaderingen
  • Tentoonstellingen
  • Manifestaties ter bevordering van de opvoeding, de cultuur en de kunst
  • Manifestaties, waarvan de opbrengst gebruikt wordt ten bate van een liefdadig, humanitair, sociaal of cultureel doel
  • Gezonde ontspanning
  • Manifestaties, die het algemeen belang dienen
  • Privéfeesten.

Er wordt een onderscheid gemaakt tussen FUIVEN, COMMERCIËLE ACTIVITEITEN, NIET-COMMERCIËLE ACTIVITEITEN en PRIVEFEESTEN.

  • Onder commerciële activiteiten worden verstaan activiteiten die winstgevend zijn voor de aanvrager of activiteiten waarvoor toegangsgelden worden gevraagd of waar dranken worden verkocht met de bedoeling opbrengst te bekomen voor de vereniging.
  • Activiteiten enkel bestemd voor de leden van de vereniging, worden als niet-commercieel beschouwd.
  • Onder een privéfeest wordt een bijeenkomst met familiaal karakter bedoeld, georganiseerd door een gezin van de gemeente Langemark-Poelkapelle.  Op een privéfeest wordt geen toegangsgeld gevraagd en/of geen opbrengst gegenereerd voor de organisator van het feest.
  • Een fuif is een activiteit waar versterkte muziek wordt gedraaid, waar alcohol wordt geschonken, de mogelijkheid wordt geboden tot dans en die tot na middernacht voortduurt. Voor fuiven met meer dan 100 verwachte bezoekers, moeten de gebruikers voldoen aan de voorwaarden die opgelegd worden in de machtiging. De machtiging wordt verkregen na invoeren van het evenement op het digitaal platform EagleBe.
  • Een megafuif is een fuif waarbij sporthal en cultuurzaal Den Tap samen gehuurd worden. Megafuiven zijn niet toegestaan in andere zalen of lokalen.
Artikel 3

Het gebruik van de gemeentelokalen wordt toegelaten voor de volgende aanvragers:

CATEGORIE 1:
  • Activiteiten en vergaderingen van het lokaal bestuur Langemark-Poelkapelle
  • Activiteiten en vergaderingen van de gemeentelijke adviesraden
  • Activiteiten en vergaderingen tijdens de schooluren, niet-commerciële activiteiten buiten de schooluren en schoolfeesten van de scholen van de gemeente
CATEGORIE 2:
  • Activiteiten en vergaderingen van de verenigingen erkend en/of gesubsidieerd door de gemeente
  • Activiteiten en vergaderingen van de politieke partijen vertegenwoordigd in de gemeenteraad en hun geledingen
  • De scholen van de gemeente voor wat betreft commerciële activiteiten (met uitzondering van de schoolfeesten).
  • Fuiven
  • Megafuiven
CATEGORIE 3:
  • Verenigingen buiten de gemeente. Deze verenigingen dienen voor het eerste gebruik een toestemming te verkrijgen door het College van Burgemeester en Schepenen. De daarna volgende aanvragen gebeuren cf. art 8 van het reglement. Er wordt niet verhuurd aan verenigingen buiten de gemeente voor commerciële activiteiten of fuiven.
CATEGORIE 4:
  • Gezinnen, wonende in Langemark-Poelkapelle met de bedoeling een privéfeest te organiseren. Er wordt niet verhuurd aan privépersonen voor commerciële activiteiten of fuiven
  • Vrijzinnige rouwdiensten.
Artikel 4:

Volgende gemeentelijke zalen en lokalen vallen onder dit reglement:

Zalen:
  • Cultuurzaal Den Tap, p.a. Klerkenstraat 37, Langemark
  • Poelkring, p.a. Nieuwplaats14, Poelkapelle
  • De Mariazaal p.a. Bikschotestraat z/n, Bikschote
  • ’t Madointje, p.a. Klerkenstraat 128, Madonna
  • De Hazebrug, p.a. Hazeweidestraat 24, Sint-Juliaan
  • Sporthal Den Tap, p.a. Klerkenstraat 37, Langemark (voor wat betreft niet-sportgebonden activiteiten).
Lokalen:
  • ’t Klasje, p.a. Nieuwplaats14,Poelkapelle
  • het bovenlokaal in De Hazebrug, p.a. Hazeweidestraat 24, Sint-Juliaan
  • de vergaderzaal in het sportcentrum, p.a. Boezingestraat 51a, Langemark
  • Polyvalente zaal Den Tap p.a. Klerkenstraat 37, Langemark
Het gebruik van de gemeentelijke sporthallen voor wat betreft sport en het dorpshuis in Poelkapelle vallen niet onder dit reglement.

Artikel 5:

  • Aanvragen voor het gebruik door de gemeente hebben steeds voorrang op andere aanvragen.
  • Aanvragen van scholen van de gemeente, voor activiteiten tijdens de schooluren, hebben steeds voorrang op andere aanvragen, maar niet op deze van het lokaal bestuur Langemark-Poelkapelle.
  • Aanvragen door verenigingen buiten de gemeente en door particulieren zijn opzegbaar tot 6 maanden voor de activiteit.
  • Activiteiten georganiseerd door de scholen van de gemeente worden bij het begin van het schooljaar aangevraagd.
Artikel 6:

Bij activiteiten georganiseerd in de vergaderzaal van het sportcentrum tijdens de openingsuren van Sportkaffee Eleven, dienen alle dranken afgenomen te worden bij Sportkaffee Eleven, Boezingestraat 51a, Langemark.

Artikel 7:

Bij verhuringen van sporthal Den Tap voor niet-sportgebonden activiteiten wordt enkel de volledige sportzaal verhuurd. Nevenverhuringen van zaalgedeelten zijn niet mogelijk.

C.AANVRAGEN

Artikel 8:

  • Aanvragen voor het gebruik door verenigingen van gemeentezalen of – lokalen moeten schriftelijk ingediend worden door een gemachtigd en verantwoordelijk persoon van de vereniging, hierna genoemd de “organisatie-verantwoordelijke” en dit door middel van een speciaal daartoe voorzien formulier.  De aanvraag moet de juiste identiteit van de aanvrager, de naam van de organisatie, die hij of zij vertegenwoordigt, en het volledige contactadres met telefoonnummer vermelden. De aanvraag dient tevens alle inlichtingen te bevatten aangaande het doel en de wijze van gebruik, de periode en de datum, het privé en openbaar karakter, de toegangsvoorwaarden (tegenbetaling of vrij) en andere. De aanvraag dient te worden ondertekend door de organisatie-verantwoordelijke.
  • Aanvragen voor het gebruik door gezinnen worden schriftelijk ingediend door de inrichter van het feest en dit door middel van een speciaal daartoe voorzien formulier. De aanvraag moet de juiste identiteit van de aanvrager en het volledige contactadres met telefoonnummer vermelden. De aanvraag dient tevens alle inlichtingen te bevatten aangaande het doel en de wijze van gebruik, de periode en de datum, het privé en openbaar karakter, de toegangsvoorwaarden en andere. De aanvraag dient te worden ondertekend door de aanvrager.
Artikel 9:

De aanvraag dient minstens 14 kalenderdagen en maximum 18 maanden vooraf ingediend te worden bij de coördinator van de deelgemeenten, hierna genoemd de “zaalverantwoordelijke”.  Aanvraagformulieren kunnen verkregen worden bij de zaalverantwoordelijke of elektronisch ingevuld via de www.langemark-poelkapelle.be.
Bij betwisting of onduidelijkheden met betrekking tot de aanvraag neemt het College van Burgemeester en Schepenen een beslissing.
Ga er nooit van uit dat jouw vereniging 'verworven rechten' heeft op een bepaalde datum.
Verwittig steeds de zaalverantwoordelijke wanneer je de reservatie wil annuleren.  Indien de reservatie van de aangevraagde zaal schriftelijk of per e-mail geannuleerd wordt minder dan 8 kalenderdagen voor het gebruik, dan wordt een vergoeding aangerekend voor de reeds gedane administratieve en interne organisatiekosten die het gebruik van de infrastructuur vooraf gaan.

Artikel 10:

Voor dringende aangelegenheden kan de toelating verleend worden door de bevoegde schepen of zijn afgevaardigde, die de aanvraag ter regularisatie en bekrachtiging voorlegt aan het College van Burgemeester en Schepenen in de eerstvolgende zitting.

D.BETALINGSWIJZE

Artikel 11:

De aanvrager betaalt het verschuldigde bedrag uiterlijk 8 dagen vóór het plaatshebben van de activiteit door overschrijving op rekeningnummer BE22 0910 1787 8947 met vermelding van de naam van de zaal en/of het lokaal en de referentiecode.  Repetitieve reservaties worden afgerekend per kalenderjaar op basis van het effectieve aantal verhuringen en na controle van de reservatieformulieren.

Artikel 12:

De zaalverantwoordelijke dient per kwartaal een overzicht van alle reservaties en een duplicaat van de aanvraagformulieren over te maken aan de Financieel Directeur, teneinde de stortingen te controleren.

Artikel 13:

Bij niet-gebruik van de zaal of het lokaal of bij laattijdige annulatie, zijnde minder dan 8 kalenderdagen voor de datum van de activiteit, wordt € 50 aangerekend.

Artikel 14:

Indien een waarborg wordt aangerekend dient deze minimum 8 kalenderdagen op voorhand te worden betaald door middel van overschrijving op rekeningnummer BE22 0910 1787 8947 met vermelding van de naam van de zaal en/of het lokaal en de referentiecode.
Indien aan de voorwaarden voldaan is, wordt de waarborgsom na afloop aan de aanvrager terugbetaald. De vergoedingen, bepaald in art. 16 en art. 17 kunnen van de waarborgsom afgehouden worden, onverminderd de mogelijkheid om toegebrachte schade na schatting door een deskundige in rekening te brengen aan de aanvrager.

E. AANSPRAKELIJKHEID

Artikel 15:

De aanvrager dient in te staan voor de verzekering inzake eventuele tentoongestelde voorwerpen en eigen gebruikte materialen, alsook voor wat betreft de burgerlijke aansprakelijkheid.  Het lokaal bestuur of de zaalverantwoordelijke kan niet worden verantwoordelijk gesteld voor verlies of diefstal van persoonlijke bezittingen van de gebruikers of voor gebeurlijke ongevallen van welke aard ook.

Artikel 16:

De aanvrager is wegens het gebruik aansprakelijk voor alle veroorzaakte schade. Hij dient te zorgen voor het rein houden van de gebruikte lokalen en zalen, voor het doven van de lichten en van de verwarming, voor het sluiten van de vensters en deuren, voor het uitvoeren van een preventieronde ter voorkoming van brand en ervoor te zorgen dat geen huisdieren in zalen en lokalen komen. Indien hieraan geen gevolg gegeven is, zullen de meerkosten inzake verlichting of verwarming worden aangerekend, met een minimum van € 25.

Artikel 17:

De gebruikte zaal dient bij het einde van de terbeschikkingstelling ontruimd en schoongemaakt te worden. Bij het in gebreke blijven, zullen de ontruiming en de schoonmaak ambtshalve door de gemeentediensten uitgevoerd worden op kosten van de aanvrager en zonder enig mogelijk verhaal van zijnentwege, met een minimum van € 50 voor de lokalen en € 150 voor de zalen.  Teneinde de opkuis vlot te laten verlopen worden de zalen de voormiddag na een fuif of commerciële activiteit niet verhuurd.

Artikel 18:

Indien de vereniging gebreken aan de zaal niet meldt aan de zaalverantwoordelijke voor de start van de activiteit, wordt de aangebrachte schade als van de vereniging beschouwd en aangerekend.

Artikel 19:

  • De billijke vergoeding wordt door de gemeente betaald voor activiteiten met dans. Uitzonderingen hierop is sporthal Den Tap: hier betaalt de aanvrager de billijke vergoeding.
  • De sabamvergoeding wordt door de gemeente betaald voor zover het gaat om kosteloze mechanische muziekuitvoeringen ter gelegenheid van activiteiten zonder winstgevend doel en dit voor zover er geen toegangsgeld wordt gevraagd.  Bij filmvertoningen, toneelopvoeringen, activiteiten waarvoor toegangsgeld wordt gevraagd en activiteiten die opgeluisterd worden door een orkest dient de aanvrager zelf de activiteit te melden bij Sabam en het verschuldigde bedrag te betalen.
  • Vanaf 1 januari 2013 gelden in Vlaanderen geluidsnormen voor muziekactiviteiten. De regelgeving over het maximale geluidsniveau geldt voor alle muziekactiviteiten die toegankelijk zijn voor publiek en waar elektronisch versterkte muziek wordt gespeeld.

F. ALGEMENE BEPALINGEN

Artikel 20:

Het College beslist in alle niet binnen dit reglement bepaalde gevallen en kan eventuele uitzonderingen op het reglement toestaan. Uitzonderingsmaatregelen worden schriftelijk aangevraagd aan het College van Burgemeester en Schepenen, Kasteelstraat 1 te 8920 Langemark-Poelkapelle, onthaal@langemark-poelkapelle.be.
Het College van Burgemeester en schepenen behoudt zich het recht om bepaalde activiteiten te weigeren.

Artikel 21:

Indien er privégebruik van de gemeentelijke infrastructuur wordt vastgesteld door aanvragers namens een vereniging van categorie 1 en 2, wordt overgegaan tot het opleggen van een geldboete (€500) en een schrapping van de vereniging voor 1 jaar.

Artikel 22:

De zalen of de lokalen kunnen niet worden doorverhuurd aan derden. Doorverhuring geeft aanleiding tot schorsing.

Artikel 23:

Aankondigingen, prijslijsten e.d. dienen uitsluitend op de daartoe voorziene prikborden te worden aangebracht.

Artikel 24:

In de zalen of lokalen kan geen toegangsgeld of vergoeding worden gevraagd om de toiletten te gebruiken, met uitzondering van megafuiven. In andere gevallen zijn de toiletten openbaar.

Artikel 25:

Om de vloer niet te beschadigen is het ten strengste verboden om met wagens, heftrucks, e.d. in de gebruikte accommodatie te rijden. Bakken, podiumelementen, e.d. kunnen op geen enkel ogenblik verplaatst worden zonder deze op te tillen.

Artikel 26:

Alle afval wordt meegenomen door de gebruiker. Afval dat in de zalen of lokalen achter gelaten wordt, wordt geregistreerd als sluikstorten.

G. TARIEVEN

CATEGORIE 1:
  • Activiteiten en vergaderingen van het lokaal bestuur Langemark-Poelkapelle
  • Activiteiten en vergaderingen van de gemeentelijke adviesraden
  • Activiteiten en vergaderingen tijdens de schooluren, niet-commerciële activiteiten buiten de schooluren en schoolfeesten van de scholen van de gemeente
CATEGORIE 2:
  • Activiteiten en vergaderingen van de verenigingen erkend en/of gesubsidieerd door het lokaal bestuur Langemark-Poelkapelle
  • Activiteiten en vergaderingen van de politieke partijen vertegenwoordigd in de gemeenteraad en hun geledingen
  • De scholen van de gemeente voor wat betreft commerciële activiteiten (met uitzondering van de schoolfeesten)
  • Fuiven
  • Megafuiven
CATEGORIE 3:
  • Verenigingen buiten de gemeente. Deze verenigingen dienen voor het eerste gebruik een toestemming te verkrijgen door het College van Burgemeester en Schepenen. De daarna volgende aanvragen gebeuren cf. art 8 van het reglement. Er wordt niet verhuurd aan verenigingen buiten de gemeente voor commerciële activiteiten of fuiven.
CATEGORIE 4:
  • Gezinnen, wonende in Langemark-Poelkapelle met de bedoeling een privéfeest te organiseren. Er wordt niet verhuurd aan privépersonen voor commerciële activiteiten of fuiven.
  • Vrijzinnige rouwdiensten

LOKALEN : 

Bovenlokaal De Hazebrug (Sint-Juliaan)
Vergaderzaal Sportcentrum (Langemark)

Categorie 1 

Gratis

Categorie 2

Gratis

Categorie 3

€ 15 per gebruik

Categorie 4

€ 25 per gebruik

LOKAAL  :

’t Klasje (Poelkapelle) – zonder keuken
Polyvalente zaal Den Tap (Langemark)

Categorie 1

Gratis

Categorie 2

Gratis

Categorie 3

€ 40 per gebruik

Categorie 4

 € 130 per gebruik

ZALEN :

 Cultuurzaal Den Tap (Langemark)
 Sporthal Den Tap (Langemark)
 Poelkring (Poelkapelle)
 Mariazaal (Bikschote)
 ’t Madointje (Madonna)
 De Hazebrug (Sint-Juliaan)

Categorie 1 :

 

Niet-commerciële activiteiten

Gratis

Commerciële activiteiten

Gratis

Fuiven

Gratis

Categorie 2 :

 

Niet-commerciële activiteiten 

Gratis

Commerciële activiteiten

Gratis

Commerciële activiteiten in Sporthal Den Tap

Gratis

Fuiven

Gratis + waarborg van € 300

Megafuiven

Gratis + waarborg van € 500

Categorie 3 :

 enkel voor niet-commerciële activiteiten

Minder dan 10 activiteiten per jaar

€ 50 per gebruik

Van 10 tot 20 activiteiten door dezelfde vereniging op jaarbasisForfaitair bedrag van € 400
Van 20 tot 30 activiteiten door dezelfde vereniging op jaarbasisForfaitair bedrag van € 550
Meer dan 30 activiteiten door dezelfde vereniging op jaarbasisForfaitair bedrag van € 650

Categorie 4 :

 


€ 330 per gebruik.  De zaal wordt niet verhuurd voor commerciële activiteiten of fuiven aan categorie 4



Artikel 27:

De tarieven gelden per gebruik, uitgezonderd voor de fuiven, indien de gebruikte tijd voor het klaarzetten van de zaal (max ½ dag) en de opkuis van de zaal (max ½dag) vooraf werden bepaald op het aanvraagformulier. Zoniet worden bijkomende huurgelden gevraagd aan het tarief van de commerciële activiteiten in de zaal.

Artikel 28:

Indien fuiven, commerciële activiteiten of privéfeesten onder een andere noemer werden aangevraagd en nadien blijkt dat de activiteit onder 1 van deze categorieën valt, vordert het college een boete van € 500 van de gebruiker.

H. CAPACITEIT

Artikel 29:

Het maximum aantal toegelaten personen per aard van de activiteit staat geafficheerd aan de inkom van elke zaal en lokaal. Deze kunnen onder geen enkel beding worden overschreden.

Artikel 30:


Dit reglement treedt in werking één maand na de goedkeuring van de gemeenteraadd.d. 21 februari 2022.  Door de goedkeuring van het retributiereglement zalen en lokalen wordt het voorgaande reglement van 16 december 2019 opgeheven op het ogenblik van de inwerkingtreding van het goedgekeurd reglement op 21 februari 2022.

8.

2022_GR_00017 - Samenwerkingsovereenkomst lokaal bestuur - VK Langemark-Poelkapelle ikv aanleg kunstgrasterrrein - Goedkeuring

Goedgekeurd

Notulen

Lieven Vanbelleghem vraagt om te notuleren dat zij bezorgd zijn voor de financiële gevolgen voor de club. "Hier willen wij nog eens onze grote zorg uitdrukken naar haalbaarheid voor de club zowel wat de vergunning, aanbesteding, financiering en later onderhoud betreft. Het voetbal heeft al een financieel drama verwerkt. Wij wensen hen dat geen tweede keer toe. Deze bezorgdheid willen we dan ook genotuleerd zien in het verslag."

Samenstelling

Aanwezig
Lieven Vanbelleghem; Marleen Soete; Robert Barthier; Peter Vantomme; Dominique Cool; Eddy Vanacker; Jean-Marie Callewaert; Jos Meersch; Claudine Muylle; Brecht Bogaert; Leen Louwagie; Nicole Louwagie; Laurent Hoornaert; Doris Dereyne; Tristan Bruynsteen; Dominique Vanpeteghem; Heidi Coppenolle; Dominiek Vancolen
Afwezig
Koen Bentein; Jan Halewyck; Sabine De Wandel
Secretaris
Dominiek Vancolen

Stemming op het agendapunt

2022_GR_00017 - Samenwerkingsovereenkomst lokaal bestuur - VK Langemark-Poelkapelle ikv aanleg kunstgrasterrrein - Goedkeuring
Aanwezig
Lieven Vanbelleghem, Marleen Soete, Robert Barthier, Peter Vantomme, Dominique Cool, Eddy Vanacker, Jean-Marie Callewaert, Jos Meersch, Claudine Muylle, Brecht Bogaert, Leen Louwagie, Nicole Louwagie, Laurent Hoornaert, Doris Dereyne, Tristan Bruynsteen, Dominique Vanpeteghem, Heidi Coppenolle, Dominiek Vancolen
Stemmen voor 17
Doris Dereyne, Marleen Soete, Robert Barthier, Peter Vantomme, Dominique Cool, Eddy Vanacker, Claudine Muylle, Jos Meersch, Brecht Bogaert, Leen Louwagie, Nicole Louwagie, Laurent Hoornaert, Tristan Bruynsteen, Jean-Marie Callewaert, Dominique Vanpeteghem, Heidi Coppenolle, Lieven Vanbelleghem
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
8.

2022_GR_00017 - Samenwerkingsovereenkomst lokaal bestuur - VK Langemark-Poelkapelle ikv aanleg kunstgrasterrrein - Goedkeuring

2022_GR_00017 - Samenwerkingsovereenkomst lokaal bestuur - VK Langemark-Poelkapelle ikv aanleg kunstgrasterrrein - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Het lokaal bestuur heeft kennis genomen van de vraag van VK Langemark-Poelkapelle om een kunstgrasveld aan te leggen op het bestaande 1ste veld. Het lokaal bestuur heeft voor deze infrastructuurwerken op het budget 2022 een investeringskrediet voorzien. Met deze investering wil het lokaal bestuur voorzien in de nodige infrastructuur. Na overleg werd overeengekomen dat VK Langemark-Poelkapelle als bouwheer zal optreden. Gezien het voorziene bedrag als investeringssubsidie uitbetaald zou worden, dienen de voorwaarden hiertoe nader vastgelegd te worden. Hiervoor wordt een samenwerkingsovereenkomst afgesloten tussen.

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad keurt de samenwerkingsovereenkomst goed.

HD 1.

2022_GR_00023 - Herstellen draaiende werk (molentechnisch) van de Beeuwsaertmolen - Lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Koen Bentein; Lieven Vanbelleghem; Marleen Soete; Robert Barthier; Peter Vantomme; Dominique Cool; Eddy Vanacker; Jean-Marie Callewaert; Jos Meersch; Claudine Muylle; Brecht Bogaert; Leen Louwagie; Nicole Louwagie; Laurent Hoornaert; Doris Dereyne; Tristan Bruynsteen; Dominique Vanpeteghem; Heidi Coppenolle; Dominiek Vancolen
Afwezig
Jan Halewyck; Sabine De Wandel
Secretaris
Dominiek Vancolen
Voorzitter
Koen Bentein

Stemming op het agendapunt

2022_GR_00023 - Herstellen draaiende werk (molentechnisch) van de Beeuwsaertmolen - Lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring
Aanwezig
Koen Bentein, Lieven Vanbelleghem, Marleen Soete, Robert Barthier, Peter Vantomme, Dominique Cool, Eddy Vanacker, Jean-Marie Callewaert, Jos Meersch, Claudine Muylle, Brecht Bogaert, Leen Louwagie, Nicole Louwagie, Laurent Hoornaert, Doris Dereyne, Tristan Bruynsteen, Dominique Vanpeteghem, Heidi Coppenolle, Dominiek Vancolen
Stemmen voor 18
Doris Dereyne, Marleen Soete, Robert Barthier, Peter Vantomme, Dominique Cool, Eddy Vanacker, Claudine Muylle, Jos Meersch, Brecht Bogaert, Leen Louwagie, Nicole Louwagie, Laurent Hoornaert, Tristan Bruynsteen, Jean-Marie Callewaert, Dominique Vanpeteghem, Heidi Coppenolle, Lieven Vanbelleghem, Koen Bentein
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
HD 1.

2022_GR_00023 - Herstellen draaiende werk (molentechnisch) van de Beeuwsaertmolen - Lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

2022_GR_00023 - Herstellen draaiende werk (molentechnisch) van de Beeuwsaertmolen - Lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting van 15/05/2000 goedkeuring aan de gunning van de opdracht ‘Ontwerp restauratie Beeuwsaertmolen’ aan architect Freddy De Schacht.

Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting goedkeuring aan de gunning van de opdracht ‘Heropbouw en restauratie – lot 1 torenkot’ aan Aquastra nv en de opdracht ‘Heropbouw en restauratie – lot 2 molentechnische restauratie’ aan Thomaes Molenbouw nv.

In 2010 werd de Beeuwsaertmolen heropend.

Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting van 9 januari 2017 goedkeuring aan de gunning van de opdracht ‘Aanstellen ontwerper voor de opmaak van een beheersplan voor de Beeuwsaertmolen’ aan architectuurstudio De Schacht & Partners bv.  Voor de opmaak van dit beheersplan kon een onderzoekspremie aangevraagd worden bij Onroerend Erfgoed.  Deze premie werd aangevraagd, er werd 6.679,20 ontvangen.

Het beheersplan werd opgemaakt, met daarin een opsomming van de uit te voeren werkzaamheden voor de komende jaren.

Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting van 16/12/2019 een principiële goedkeuring om de nodige herstellingswerken uit te voeren.

In het kader van de opdracht “Herstellen draaiende werk (molentechnisch) van de Beeuwsaertmolen” werd een bestek opgesteld door de ontwerper, Architectuurstudio De Schacht & Partner(s) bv bvba, Poekestraat 1 te 8755 Ruiselede.

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 35.175,00 excl. btw of € 42.561,75 incl. 21% btw (€ 7.386,75 Btw medecontractant).

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

De molen is momenteel niet maalvaardig, er zijn dringende herstellingswerken noodzakelijk.

Voor het uitvoeren van deze herstellingenwerken werd een erfgoedpremie aangevraagd en toegekend door Onroerend Erfgoed.  Het premiepercentage bedraagt 60%.  Voor het goed onderhouden in de voorgaande jaren, wordt een aanvullende premie van 10% toegekend.

Juridische grond

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° d) ii) (de opdracht kan slechts door één bepaalde ondernemer worden uitgevoerd om redenen van: mededinging ontbreekt om technische redenen).

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.

Regelgeving: bevoegdheid
8a08e5925082ef9901508532e3490b4d
Regelgeving bevoegdheid
De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 40 en 41 van het decreet lokaal bestuur.
<p>De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 40 en 41 van het decreet lokaal bestuur.</p>

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Het bestek met en de raming voor de opdracht “Herstellen draaiende werk (molentechnisch) van de Beeuwsaertmolen”, opgesteld door de ontwerper, Architectuurstudio De Schacht & Partner(s) bv bvba, Poekestraat 1 te 8755 Ruiselede worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 35.175,00 excl. btw of € 42.561,75 incl. 21% btw (€ 7.386,75 Btw medecontractant).

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.


Artikel 3

De uitgave voor deze opdracht wordt verplaatst van 0200-00/221000/BESTUUR/GR/0/IP-ACT15 (ACT-15) naar budgetcode 0720-00/221000/BESTUUR/GR/0/IP in het investeringsbudget van 2022.

9.

2022_GR_00011 - Vragen en antwoord - Aktename

Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig
Koen Bentein; Lieven Vanbelleghem; Marleen Soete; Robert Barthier; Peter Vantomme; Dominique Cool; Eddy Vanacker; Jean-Marie Callewaert; Jos Meersch; Claudine Muylle; Brecht Bogaert; Leen Louwagie; Nicole Louwagie; Laurent Hoornaert; Doris Dereyne; Tristan Bruynsteen; Dominique Vanpeteghem; Heidi Coppenolle; Dominiek Vancolen
Afwezig
Jan Halewyck; Sabine De Wandel
Secretaris
Dominiek Vancolen
Voorzitter
Koen Bentein
9.

2022_GR_00011 - Vragen en antwoord - Aktename

2022_GR_00011 - Vragen en antwoord - Aktename

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid
8a08e5925082ef9901508532e3490b4d
Regelgeving bevoegdheid
De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 40 en 41 van het decreet lokaal bestuur.
<p>De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 40 en 41 van het decreet lokaal bestuur.</p>

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad neemt akte.