Het Agentschap Binnenlands Bestuur heeft in samenwerking met de VVSG een kader ontwikkeld voor de vergaderingen van de lokale bestuursorganen vanaf september 2020.
Het nieuwe kader en de bijhorende richtlijnen geeft aan op welke wijze de vergaderingen kunnen plaatsvinden tijdens de federale fase ter bestrijding van het coronavirus waarin we ons momenteel bevinden. Dit kader komt in de plaats van de eerdere richtlijnen die gepubliceerd werden door het Agentschap Binnenlands Bestuur.
De gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn kan digitaal doorgaan als het lokaal bestuur dit, gelet op de gezondheidssituatie, de aangewezen vergadervorm acht. Daaraan zijn 3 voorwaarden verbonden:
Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, is het opportuun om de werking van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn aan te passen om op die manier gezondheidsrisico's te vermijden. Bijgevolg is het aangewezen om de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn van 9 november 2020 volledig digitaal te laten doorgaan.
De digitale gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn zullen te volgen zijn via een audiovisuele livestream. Op de website van het lokaal bestuur zal gecommuniceerd worden hoe de vergaderingen online gevolgd kunnen worden.
De burgemeester beslist om de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 9 november 2020 digitaal te organiseren. De zitting zal via livestream te volgen zijn voor publiek en pers.
Dit besluit zal ter bekrachtiging worden voorgelegd aan de gemeenteraad tijdens de eerstvolgende vergadering.
Het verslag van de gemeenteraadszitting van 5 oktober 2020 wordt ter goedkeuring voorgelegd.
Het audioverslag van deze zitting kan u beluisteren op deze link.
Het verslag van de gemeenteraadszitting van 5 oktober 2020 wordt goedgekeurd.
In het kader van de noodplanning wordt er gewoonlijk een onderscheid gemaakt tussen drie soorten noodplannen:
Deze plannen dienen een coherent geheel te vormen, zowel verticaal (tussen de verschillende niveaus) als horizontaal (op hetzelfde niveau tussen de verschillende actoren).
Op het lokaal niveau stellen de provinciegouverneurs en de burgemeesters multidisciplinaire nood- en interventieplannen (NIP) op. Ook in dit geval wordt er een onderscheid gemaakt tussen twee soorten plannen:
In bijlage vindt u het ANIP van Langemark-Poelkapelle. U vindt eveneens de bijlagen. Bijlage 4 en 5 ondergaan nog een update. Deze werden niet bijgevoegd.
De gemeenteraad keurt het algemeen nood- en interventieplan goed.
Decreet lokaal bestuur
Het burgerlijk wetboek
Sinds september 2019 is de dienst burgerzaken verhuisd naar het gemeentehuis en kwam het kantoor in de Kasteelstraat 7 vrij. De politiezone Arro Ieper wenst de bijkomende ruimte te huren voor het lokaal commissariaat.
Omdat de politiezone haar huurcontracten over de hele zone op punt wil zetten en op elkaar wenst af te stemmen, werd opdracht gegeven aan een landmeter om het goed te schatten.
Het contract wordt aangegaan voor 9 jaar en is tussentijds opzegbaar.
De jaarlijkse huurprijs wordt bepaald op 13.800 euro per jaar if 1.150 euro per maand en wordt jaarlijks aangepast aan de index de consumptieprijzen.
De raad keurt de huurovereenkomst voor het gebouw Kasteelstraat 5 en 7, gekadastreerd als 1ste afdeling A, 546N15 goed.
In gevolge het decreet op de intergemeentelijke samenwerking wordt de gemeente Langemark-Poelkapelle uitgenodigd naar de buitengewone algemene vergadering van Psilon op 15 december 2020.
Op de agenda van de buitengewone algemene vergadering :
Voor de algemene vergaderingen van Psilon werd mevr Doris Dereyne aangesteld als vertegenwoordiger en dhr Jos Meersch als plaatsvervangend vertegenwoordiger. Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de agenda voor de vergadering goed te keuren.
De raad verleent goedkeuring aan de punten op de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Psilon van 15 december 2020 en de daarbij horende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten :
Voor de algemene vergaderingen van Psilon werd mevr Doris Dereyne aangesteld als vertegenwoordiger en dhr Jos Meersch als plaatsvervangend vertegenwoordiger. Zij worden opgedragen hun stemgedrag af te stemmen op deze beslissing.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van deze beslissing en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan Psilon, Ambassadeur Baertlaan 5, 8500 Kortrijk, info@crematoriumuitzicht.be.
In gevolge het decreet op de intergemeentelijke samenwerking werd de gemeente Langemark-Poelkapelle uitgenodigd naar de algemene vergadering van DVV op 15 december 2020.
Op de agenda van de algemene vergadering :
Voor de algemene vergaderingen van DVV Westhoek werd dhr Lieven Vanbelleghem aangesteld als vertegenwoordiger en dhr Dominique Cool als plaatsvervangend vertegenwoordiger. Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de agenda voor de vergadering goed te keuren.
De raad verleent goedkeuring aan de agenda van de algemene vergadering van DVV Westhoek van 15 december 2020:
Voor de algemene vergaderingen van DVV Westhoek werd dhr Lieven Vanbelleghem aangesteld als vertegenwoordiger en dhr Dominique Cool als plaatsvervangend vertegenwoordiger.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrrichten aan DVV Westhoek, Woumenweg 100, 8600 Diksmuide, dorine.sioen@dvvwesthoek.be.
In gevolge het decreet op de intergemeentelijke samenwerking wordt de gemeente Langemark-Poelkapelle uitgenodigd naar de algemene vergadering van Mirom op 15 december 2020.
Op de agenda van de algemene vergadering :
De raad verleent goedkeuring aan de punten op de agenda van de algemene vergadering van Mirom van 15 december 2020 en de daarbij horende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten :
Voor de algemene vergaderingen van Mirom werd dhr Christoph Deraeve aangesteld als vertegenwoordiger en mevr Leen Louwagie als plaatsvervangend vertegenwoordiger. Zij worden opgedragen hun stemgedrag af te stemmen op deze beslissing.
Een afschrift van deze beslissing wordt verstuurd naar Mirom, Oostnieuwkerksesteenweg 121, 8800 Roeselare, info@mirom.be.
Het Agentschap Binnenlands Bestuur heeft in samenwerking met de VVSG een kader ontwikkeld voor de vergaderingen van de lokale bestuursorganen vanaf september 2020.
Het nieuwe kader en de bijhorende richtlijnen geeft aan op welke wijze de vergaderingen kunnen plaatsvinden tijdens de federale fase ter bestrijding van het coronavirus waarin we ons momenteel bevinden. Dit kader komt in de plaats van de eerdere richtlijnen die gepubliceerd werden door het Agentschap Binnenlands Bestuur.
De gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn kan digitaal doorgaan als het lokaal bestuur dit, gelet op de gezondheidssituatie, de aangewezen vergadervorm acht. Daaraan zijn 3 voorwaarden verbonden:
Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, is het opportuun om de werking van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn aan te passen om op die manier gezondheidsrisico's te vermijden. Bijgevolg is het aangewezen om de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn van 9 november 2020 volledig digitaal te laten doorgaan.
De digitale gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn zullen te volgen zijn via een audiovisuele livestream. Op de website van het lokaal bestuur zal gecommuniceerd worden hoe de vergaderingen online gevolgd kunnen worden.
De burgemeester beslist om de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 9 november 2020 digitaal te organiseren. De zitting zal via livestream te volgen zijn voor publiek en pers.
Dit besluit zal ter bekrachtiging worden voorgelegd aan de gemeenteraad tijdens de eerstvolgende vergadering.
In de gemeenteraad van 23 mei 2016 werd beslist om voor de tewerkstelling van een preventie-adviseur samen te werken met Zonnebeke. Sinds het opstarten van de intergemeentelijke samenwerking zijn er twee preventieadviseurs voor een relatief korte periode in dienst geweest (telkens een tweetal jaar). Beide functiehouders hebben aangegeven dat de combinatie van twee besturen alles behalve evident is om de functie naar behoren uit te oefenen. Hoe de situatie zich momenteel voordoet, lijkt een intergemeentelijke preventiedienst tussen de gemeenten Langemark-Poelkapelle en Zonnebeke een onhoudbare situatie. Theoretisch lijkt het een optimale situatie om twee halftijdse functies samen te brengen tot één voltijdse functie, maar op lange termijn is dit geen ideale situatie.
De vorige preventieadviseur, mevrouw Maïté Verstraete, schetste het probleem van de intergemeentelijke preventiedienst als volgt:
De gemeenteraad van Zonnebeke heeft de samenwerkingsovereenkomst stopgezet op 12 oktober 2020.
De preventieadviseur stond volledig op de payroll van Langemark-Poelkapelle. 50% van de tewerkstelling werd gedragen door het lokaal bestuur Zonnebeke. Voor de aanwerving van een nieuwe (halftijdse) preventie-adviseur hoeft er in Langemark-Poelkapelle voorlopig geen aanpassing van het meerjarenplan te gebeuren. De toekomstige invulling van de functie preventie-adviseur wordt meegenomen in de eerstvolgende aanpassing van het organogram.
De gemeenteraad neemt kennis van de beslissing van het lokaal bestuur Zonnebeke van 12 oktober 2020, om de in 23 mei 2016 aangegane intergemeentelijke samenwerking preventieadviseur, waarbij er werd beslist om een intergemeentelijke preventieadviseur te voorzien met het lokaal bestuur Zonnebeke, stop te zetten en dit vanaf 1 november 2020.
De gouverneur heeft de jaarrekening 2019 goedgekeurd. In bijlage werd het goedkeuringsbesluit opgenomen.
Het nazicht van de jaarrekening heeft niet geleid tot formele opmerkingen, wel tot enkele technische bemerkingen.
De raad neemt akte van de goedkeuring van de jaarrekening 2019 door de provinciegouverneur.
Vanuit het centraal kerkbestuur werden budgetwijzigingen ingediend voor de kerkbesturen van OLV Poelkapelle, OLV Madonna, Sint-Andreas Bikschote en Sint-Paulus Langemark.
Exploitatietoelage |
MJP |
Origineel |
Wijziging |
Totaal |
OLV Madonna |
12.406,38 |
12.406,38 | 0,00 | 12.406,38 |
OLV Poelkapelle |
7.500,00 |
7.500,00 | 0,00 | 7.500,00 |
Sint-Paulus Bekering |
58.000,00 |
58.000,00 | 0,00 | 58.000,00 |
Sint-Andreas Bikschote |
12.983,23 |
12.983,23 | 0,00 | 12.983,23 |
Sint-Juliaan |
8.995,22 |
8.995,22 | 0,00 | 8.995,22 |
Totaal |
99.884,83 |
99.884,83 | 0,00 | 99.884,83 |
Investeringstoelage |
MJP |
Origineel |
Wijziging |
Totaal |
OLV Madonna |
0,00 |
0,00 | 2.178,46 | 2.178,46 |
OLV Poelkapelle |
60.000,00 |
60.000,00 | 59.636,54 | 119.636,54 |
Sint-Paulus Bekering |
0,00 |
0,00 | 0,00 | 0,00 |
Sint-Andreas Bikschote |
60.000,00 |
60.000,00 | - 60.000,00 | 0,00 |
Sint-Juliaan |
0,00 |
0,00 | 0,00 | 0,00 |
Totaal |
120.000,00 |
120.000,00 | 1.815,00 | 121.815,00 |
Deze wijzigingen zijn budgetneutraal voor het gemeentebestuur. Het bedrag van 1.815 euro werd uitbetaald met budgetten van 2019 in de gemeente. Aangezien het budget verder past in het goedgekeurde meerjarenplan, dient de gemeenteraad enkel akte te nemen van de budgetwijziging.
De raad neemt akte van de budgetwijzigingen voor het jaar 2020 van de kerkbesturen OLV Poelkapelle, OLV Madonna, Sint-Andreas Bikschote en Sint-Paulus Langemark.
Overeenkomstig artikel 47 van het decreet betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten worden de budgetten van de kerkbesturen voor 2021 voorgelegd.
|
Goedgekeurd MJP exploitatietoelage |
Exploitatietoelagen |
Gemeentelijke investeringstoelagen |
Totaal |
OLV Madonna |
12.654,50 |
10.203,33 | 0,00 | 10.203,33 |
Gemeente LP 94% |
9.591,13 | |||
Gemeente Houthulst 6% |
612,20 | |||
OLV Poelkapelle | 7.745,00 |
5.100,00 | 0,00 |
5.100,00 |
Sint-Paulus Langemark | 59.160,00 |
31.600,04 | 120.000,00 |
151.600,04 |
Sint-Andreas Bikschote |
13.256,28 | 10.837,80 | 0,00 | 10.837,80 |
Sint-Juliaan |
9.180,00 |
3.129,54 | 0,00 | 3.129,54 |
TOTAAL |
101.995,78 | 60.870,71 | 120.000,00 | 180.870,71 |
Deze wijzigingen zijn budgetneutraal voor het gemeentebestuur. Aangezien het budget verder past in het goedgekeurde meerjarenplan, dient de gemeenteraad enkel akte te nemen van de budgetwijziging.
De raad neemt kennis van de budgetten 2021 voor de kerkbesturen van Sint-Paulus Langemark, Sint-Andreas Bikschote, OLV Madonna, OLV Poelkapelle en Sint-Juliaan.
Een afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan de betrokken kerkbesturen, het Bisdom Brugge en de toezichthoudende overheid.
Het Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, inzonderheid de artikelen 41, 279, 281, 283 en Deel III, Titel III betreffende de Intergemeentelijke samenwerking;
De beslissing d.d. 14 oktober 2019 waarbij de gemeenteraad goedkeuring verleende aan het aanbod ‘Fluvius Openbare verlichting' en de toetreding tot Gaselwest voor de activiteit openbare verlichting;
De beslissing van de raad van bestuur van Gaselwest d.d. 12 december 2019 tot kapitaalverhoging per 1 juli 2019 van het variabel kapitaal ten bedrage van 2.929.650,00 EUR door middel van 117.186 Aov-aandelen en de kapitaalverhoging per 12 december 2019 van het variabel kapitaal ten bedrage van 28.630.275,00 EUR door middel van 1.145.211 Aov-aandelen;
De beslissing van de buitengewone algemene vergadering van Gaselwest d.d. 12 december 2019 waarbij de gemeente Langemark-Poelkapelle als deelnemer voor de activiteit openbare verlichting werd aanvaard met ingang 12 december 2019;
Het inbrengverslag van de raad van bestuur van Gaselwest, het inbrengverslag van de commissaris en notulen (onderhands en notarieel) van de buitengewone algemene vergadering waarbij de inbreng voor de gemeente bestaat uit een definitieve inbrengwaarde van 285.807,39 EUR, vertegenwoordigd door hetzij 8.574 aandelen Aov en 71.457,39 EUR in cash;
Het feit dat het cashgedeelte door Gaselwest werd gestort op 14 februari 2020 op rekening van de gemeente Langemark-Poelkapelle;
Het ontwerp van notariële akte houdende de inbreng in natura en de vaststelling van de verwezenlijking van de kapitaalverhoging zoals overgemaakt op 17 september 2020;
Het voorstel van Gaselwest om deze notariële akte te verlijden op 20 november 2020 om 14u00 in het regiogebouw te Kortrijk, President Kennedypark 12;
In de gemeenteraad van 14 december 2019 werd beslist om voor de activiteit openbare verlichting toe te treden bij de distributienetbeheerder Gaselwest.
Op 14 februari 2020 heeft de gemeente Langemark-Poelkapelle het bedrag van 71.457,39 EUR, met betrekking tot deze inbreng, ontvangen.
De ondertekening van de notariële akte (zie bijlage) wordt voor de distributienetbeheerder Gaselwest voorzien op 20 november 2020 om 14u00 in aanwezigheid van notaris Xavier Desmet en notaris De Strooper.
De algemeen directeur en de voorzitter van de gemeenteraad zijn – behoudens delegatie – de gemachtigden om de notariële akte namens de gemeente te ondertekenen.
In bijlage werd tevens de geactualiseerde financiële fiche opgenomen.
De gemeenteraad neemt kennis van de beslissing van de buitengewone algemene vergadering van Gaselwest d.d. 12 december 2019 houdende de aanvaarding van de toetreding per 12 december 2019 van de gemeente voor de activiteit openbare verlichting tot Gaselwest en van de ermee gepaard gaande kapitaalverhoging ingevolge de beslissing van de buitengewone algemene vergadering van 12 december 2019.
De gemeenteraad hecht zijn goedkeuring aan aan het ontwerp van notariële akte houdende formalisering van hogervermelde inbreng in natura.
De gemeenteraad beslist om de heer Jos Meersch, voorzitter gemeenteraad, en mevrouw Sabine De Wandel, algemeen directeur, aan te duiden om als gevolmachtigde van de gemeente de authentieke akte te ondertekenen op 20 november 2020 om 14u00 in het regiogebouw te Kortrijk, President Kennedypark 12.
Bij verhindering van één van bovengenoemde personen kan elkeen van hen – overeenkomstig de artikelen 281 en 283 van het decreet over het lokaal bestuur – schriftelijk op een informatiedrager naar keuze een bevoegde persoon aanduiden om in zijn/haar opdracht als gevolmachtigde de voormelde ondertekening te volbrengen.
Dergelijke aanduiding zal aan de eerstvolgende gemeenteraad ter kennis worden gebracht.
Het college van burgemeester en schepenen te belasten met de uitvoering van voormelde beslissingen alsook kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging Gaselwest, ter attentie van het secretariaat (in pdf-versie) op het e-mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be.
Tot nu toe had Langemark-Poelkapelle een overeenkomst met Buurt en Co, de vroegere uitbaters van het dierenasiel in Roeselare, die nu onder Weerwerk vallen, voor de opvang van honden en katten.
Er werd een vzw Dierenasiel Regio Roeselare opgericht die via schaalvergroting verschillende opdrachten inzake dierenbeleid in de ruime zin van het woord wil aanbieden en die intussen een werking opgebouwd heeft in de regio Midwest. Om beroep te doen op de verschillende takenpakketten die uitgevoerd worden door vzw Dierenasiel moet een overeenkomst afgesloten worden. Er is keuzemogelijkheid tussen verschillende formules:
Er wordt voorgesteld om te kiezen voor de optie 3, combinatie van asiel- en zwerfkattenwerking:
De overeenkomst wordt aangegaan voor 5 jaar en gaat in op 1 december 2020.
De samenwerkingsovereenkomst tussen de vzw Dierenasiel regio Roeselare en het gemeentebestuur Langemark-Poelkapelle wordt goedgekeurd.
De gemeente kiest voor de combinatie van de asiel- en zwerfkattenwerking.
De overeenkomst treedt in werking op 1 december 2020.
Een afschrift van deze beslissing, samen met twee getekende exemplaren van de overeenkomst wordt overgemaakt aan de heer Arnold Stael, voorzitter van vzw Dierenasiel regio Roeselare, De Zilten 52, 8800 Roeselare.
Bij de dorpskernvernieuwing is op de Markt een verbreding aangelegd in het voetpad ter hoogte van het kruispunt van de Markt met de Zonnebekestraat.
Deze lichte asverschuiving moet het verkeer richting Madonna afremmen. Er staan echter regelmatig auto's geparkeerd wat wettelijk mag. Dit zorgt voor een slechte zichtbaarheid voor het verkeer dat vanuit de Zonnebekestraat richting Markt rijdt en in het bijzonder voor fietsers.
Er wordt daarom een parkeerverbod ingesteld vanaf de verkeerslichten tot nr. 22.
Het aanvullend politiereglement voor het wegverkeer in de Zonnebekestraat en op de Markt wordt als volgt aangevuld:
Het parkeerverbod wordt als volgt aangeduid:
Het parkeerverbod voor de woensdagmarkt wordt als volgt aangepast:
Op de Markt mag niet geparkeerd worden op woensdag van 4 tot 14 u. om de woensdagmarkt mogelijk te maken.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.
Project
Een private projectontwikkelaar heeft een aanvraag ingediend voor het verbouwen van de woning in de Bikschotestraat 17 tot 2 koppelwoningen. De voetweg 94 die langs het perceel loopt wordt verbreed tot een volwaardige weg met 3 parkeerplaatsen. De rijbaanbreedte bedraagt 4,5 m, er is nog een strook van 1 m breedte voorzien voor de aanleg van nutsleidingen. Er ontsluiten nog 3 bijkomende woningen op deze weg.
De weg wordt aangelegd in grijze betonstraatstenen.
Het wegenisontwerp met bijhorend bestek werd opgemaakt door het architectenbureau Silo-architectuur.
Mobiliteit
De voetweg loopt in zijn huidige toestand verder en wordt nog gebruikt als toegang naar de achterliggende loodsen. Verderop is de voetweg niet meer waarneembaar op het terrein.
De rijbaanbreedte is voldoende voor een straat waar een maximaal een vijftal woningen kunnen op ontsluiten. Er is een keermogelijkheid ter hoogte van de 3 publieke parkeerplaatsen. Voor elke woning zijn er twee parkeermogelijkheden op privaat terrein, voor de bezoekers in het doodlopende straatje zijn 3 openbare parkeerplaatsen voorzien.
Er is geen invloed op het netwerk van trage wegen.
Waterhuishouding
Hemelwater en afvalwater worden gescheiden afgevoerd naar de Bikschotestraat waar nog een gemengde openbare riolering ligt. Er wordt daarom een wachtbuis voorzien om het hemelwater afzonderlijk te kunnen aansluiten wanneer de Bikschotestraat afgekoppeld wordt.
Waar mogelijk worden in de berm grasbetontegels gebruikt om infiltratie van hemelwater mogelijk te maken en toch een stevige berm te behouden.
Nutsvoorzieningen
De nutsmaatschappijen werd om advies gevraagd.
Fluvius voorziet de uitbreiding van de netten voor elektriciteit, aardgas en openbare verlichting (2 verlichtingspalen). Ook Telenet voorziet een uitbreiding van zijn telecommunicatienet.
De Watergroep en Proximus voorzien een uitbreiding van hun netwerk maar werken dit niet verder uit.
Openbaar onderzoek
Tijdens het openbaar onderzoek van 12 augustus 2020 tot 10 september, heeft niemand opmerkingen of een bezwaar ingediend.
De aangrenzende eigenaar van nr.15 heeft laten weten dat hij overweegt om een lot af te splitsen van zijn tuin om een bijkomende woning te laten ontsluiten via de nieuwe weg.
De gemeenteraad keurt het wegenisontwerp met bijhorende rooilijn goed.
De gemeenteraad keurt het bestek goed mits de volgende aanpassingen:
De nutsleidingen worden uitgevoerd op kosten van de aanvrager volgens het bestek en de offertes van de nutsmaatschappijen.
De aangelegde weg, berm en nutsleidingen worden door de aanvrager kostenloos overgedragen naar het openbaar domein, ten laatste voor de definitieve oplevering. De aanvrager levert hiervoor een GRB-conform as-builtplan.
Gedurende de lockdown werd de huur van Jeugdhuis De Flodder tijdelijk "on hold" gezet. Het Jeugdhuis kreeg geen overheidssteun en deed tot op vandaag heel wat inspanningen om zich aan de huidige richtlijnen te houden. Toch kan het z'n reguliere werking nog niet opstarten.
Om het Jeugdhuis te ondersteunen stelt Team Ontspannen voor om de maandelijkse huur (€130,00) te schrappen gedurende de periode dat verstrengde maatregelen gelden.
Wanneer de jongeren van Jeugdhuis De Flodder hun normale werking terug kunnen opstarten, kan ook het innen van de huur terug opgestart worden.
De gemeenteraad gaat akkoord om de huur te schrappen gedurende de geldigheid van de verstrengde covid19 maatregelen
In de zitting van de gemeenteraad van 25 mei 2020 werd de toetreding tot scholengemeenschap Spoor 6 goedgekeurd. De overeenkomst vermeldt in artikel 4 dat voor het beheerscomité een effectief lid en een plaatsvervangend lid moet worden aangeduid.
De gemeenteraad stelt Peter Vantomme aan als effectief lid van het beheerscomité van scholengemeenschap Spoor 6.
De gemeenteraad stelt Marleen Soete aan als plaatsvervangend lid van het beheerscomité van scholengemeenschap Spoor 6.
De gemeenteraad neemt akte.